یک متخصص تغذیه، اصول تغذیه بیماران مبتلا به صرع را تشریح کرد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، دکتر محمد خلیلی در کارگاه آموزشی صرع در دانشکده علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: متخصصان تغذیه می‌توانند با تجویز رژیم‌های غذایی خاص به بیماران صرعی مقاوم به درمان‌های دارویی، زیر نظر پزشک متخصص بیمار، عوارض ناشی از بیماری را کاهش دهند.
 وی در پاسخ به اینکه روش‌های تغذیه‌ای از چه طریقی باعث تشدید بیماری صرع می‌شوند، گفت: این بیماران باید از چاقی و لاغری بیش از حد، پرخوری و مکرر خوری بیش از اندازه و گرسنگی خودداری کرده و هر سه ساعت یک بار، یک وعده غذایی مصرف کنند.
 وی با بیان اینکه بیشتر پرخوری‌ها عصبی هستند، افزود: غذا خوردن باید در محیطی آرام، بدون وجود عامل تحریک کننده هیجانی و حضور تلویزیون باشد، در غیر این صورت، می‌تواند بیماری را تشدید کند.
 خلیلی با اشاره به سه گروه اصلی غذایی کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها ادامه داد: مصرف پروتئین که در منابع غذایی مثل تخم مرغ، گوشت و مرغ وجود دارد، برای بیماران صرعی مشکلی ندارد، اما مصرف زیاد کربوهیدرات‌ها که در تنقلات، شیرینی‌جات، شکلات‌ها‌ مواد غذایی بسته‌بندی شده و افزودنی‌ها وجود دارد،‌ منجر به تشدید حملات صرعی می‌شود.

 وی با تاکید بر ضرورت انتخاب چربی درست و مناسب در تغذیه‌، بیان کرد: تنها ۱۰ درصد روغن‌های موجود در بازار را روغن‌های طبیعی تشکیل داده و در مابقی آن و در تهیه شیرینی‌جات و بسیاری از خوراکی‌ها از روغن پالم که بسیار مضر است، استفاده می‌شود.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه سیستم ایمنی اکثر کودکان ما ضعیف است، به کوچک ترین عامل غذایی حساسیت نشان می‌دهند، اما باید به این نکته توجه کرد که کلسترول موجود در محصولات غذایی مانند تخم مرغ هیچ ضرری برای بدن ندارد و به جز افرادی که حساسیت دارند، مابقی افراد می‌توانند با خیال راحت روزانه دو عدد تخم مرغ مصرف کنند.
 این متخصص تغذیه در پایان خاطر نشان کرد: داروهای صرع نباید همراه با غذا مصرف شوند، برخی داروهای صرع منجر به کمبود ویتامین دی و اسید فولیک در بیماران می‌شود که باید زیر نظر پزشک متخصص برطرف شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.