مجید احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اجرای طرح نظارتی سموم و کودهای شیمیایی در شهرستان هشترود، افزود: برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی ازجمله توزیع و فروش سموم غیرمجاز و تاریخ گذشته و کودهای تقلبی، گشت مشترک از سازمان های نظارتی تشکیل شده است.
وی هدف از این بازدیدها را تامین سلامت جامعه و جلوگیری از ضرر و زیان به کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: با فروشگاه های بدون پروانه و بدون مسئول فنی و فروش سموم قاچاق و تاریخ گذشته که سلامت جامعه را تهدید می کند برخورد قانونی می شود.
احمدی خاطرنشان کرد: در بسته های سموم مجاز کشاورزی می بایست برچسب فارسی، تاریخ تولید و انقضاء و نام شرکت سازنده ذکر شده باشد.
وی به کشاورزان توصیه کرد: سمووم مورد نیاز مزارع و باغات خود را از سم فروشی های مجاز دارای مجوز از وزارت جهاد کشاورزی تهیه کرده و پس از مشورت با کارشناسان پهنه جهاد کشاورزی نسبت به استفاده از سموم اقدام کنند.
احمدی از کشاورزان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف در عرضه سموم کشاورزی مراتب را از طریق تلفن 124 و یا به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع رسانی کنند.
طرح نظارتی از سم فروشی ها و کارگزاری های توزیع کودهای شیمیایی توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هشترود با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره تعزیرات حکومتی اجرا شد.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.