نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ضرورت شناسایی نقاط حادثه خیز شهری و ارائه راهکارهای مناسب برای افزایش ایمنی توسط سازمان آتش نشانی، تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، در دیدار مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز و جمعی از آتش نشانان، با وی با بیان این مطلب گفت: ضمن شناسایی این نقاط، باید تدابیر ایمنی اتخاذ و تذکرات لازم نیز به مالکان،‌ ارایه شود.

وی افزود: نقش آتش نشانان در ایجاد آرامش در جامعه مهم و ستودنی بوده و آتش نشانان حامیان ایمنی شهر و قشر ایثارگر جامعه هستند. 
محمد قلیزاده، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز نیز در ادامه این دیدار، با اشاره به ارتقاء سطح ایمنی شهر و ارائه گزارشی جامع از برگزاری "مانور عملیاتی اطفاء حریق و امداد و نجات در ساختمان‌های بلند مرتبه شهید آیت الله مدنی"، بیان کرد: چنین مانور‌هایی در راستای ارتقاء توان عملیاتی آتش نشانان در رویارویی با حوادث طبیعی و انسان ساخت، برگزار می‌شوند.
 وی افزود: این مانور، بزرگ‌ترین مانور عملیاتی آتش نشانی در شمال غرب کشور بود و با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از آتش‌نشانان و نجات‌گران با تجهیزات فردی و جمعی از ایستگاه‌های ۲۱ گانه تبریز و با استفاده از خودروهای سنگین، سبک و تجهیزات مربوطه در مجتمع مسکونی شهید آیت الله مدنی واقع در جاده ائل گلی برگزار شد.
وی، نقش آموزش عمومی ایمنی را در کاهش میزان حوادث در سطح شهر ضروری و مهم دانست و گفت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز، آموزش شهروندی را با شعار " هر شهروند یک آتش نشان" ادامه خواهد داد و بیش از ۸۰۰ نیروی داوطلب در محیط دانشگاهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهر تبریز به این منظور، آموزش می‌بینند که امیدواریم در آینده هر شهروند به یک آتش نشان تبدیل شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.