یعقوب طالبی روز پنجشنبه ددر جمع خبرنگاران افزود: این برنامه فرصت مناسبی برای حضور فعالان حوزه سرمایه‎گذاری، معرفی ظرفیت ها و فرصت‎های سرمایه‎ گذاری شهرستان است.
وی توسعه و بهبود زیرساخت های گردشگری را موضوع مهمی عنوان کرد و افزود: این موضوع می تواند به درآمدزایی و اشتغال آفرینی در شهرستان کمک کند و برنامه «گؤزه ل شهریم» به همین منظور در راستای معرفی ظرفیت های گردشگری، تاریخی و فرهنگی مراغه برگزار شده است.
وی اضافه کرد: این شهرستان با حدود 515 اثر تاریخی، جزء 10 شهر دارای بافت غنی تاریخی و فرهنگی در کشور محسوب می شود که حدود 300 اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
طالبی با بیان اینکه آذربایجان شرقی پایلوت شبکه ملی گردشگری سازمان های مردم نهاد کشور بوده و فعالیت این شبکه در تبریز ظرفیتی بزرگ برای صنعت گردشگری استان به شمار می رود، افزود: هدف از برگزاری این برنامه معرفی هدفمند پتانسیل های گردشگری و ایجاد ارتباط بین سرمایه گذاران و مسئولین و فعالان جامعه هدف و توسعه اشتغال گردشگری برای جوانان در مناطق هفت گانه گردشگری است.
وی با اشاره به موارد مورد توجه پیرامون اجرای اینفوتور «گوزل شهریم» در این شهرستان، گفت: بررسی و بازدید از ظرفیت های گردشگری شهرستان به ویژه منطقه فسیلی مراغه، صدور 13 پروانه اقامتگاه های بوم گردی و همچنین رونمایی از کتابچه گردشگری مراغه با حضور مسئولان شهرستان و استان از موضوعاتی بود که در این اینفوتور مورد توجه قرار گرفت.
به گزارش ایرنا بیش از 500 اثر ثبتی و حفاظتی در مراغه وجود دارد و برخی از مساجد چوبی این شهر تاریخی از جمله ملامعزالدین، ملارستم، ضریر، قاضی، ریحان و سفید از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
مساجد طاق گنبدی شجاع الدوله و دروازه مراغه نیز از دیگر مساجد جذاب این شهر برای بازدید علاقه مندان به آثار و ابنیه های تاریخی است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.