به گزارش ایرنا ، اکبر بهنامجو روز چهارشنبه در جلسه شورای امور عشایر استان افزود: با اینکه جشنواره هایی با عنوان کوچ عشایر هر سال در استان برگزار می شود ، ولی این موضوع باید در تمامی فصول و در ییلاق و قشلاق دایر و برگزار شود.
وی برگزاری جشنواره های عشایر و ایجاد نمایشگاه های عرضه محصولات تولیدی عشایر را یکی از گام های مهم برای رونق اقتصادی این قشر ذکر کرد.
بهنامجو بیان کرد: تدوین بسته های ویژه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری عشایر نیز از جمله موضوعات مهم دیگری است که سرمایه گذاران حوزه گردشگری باید به آن ورود کنند.
او همچنین ارائه تسهیلات برای افزایش میزان تولید و عرضه محصولات عشایری را یکی از مهم ترین اقدامات برای توسعه اقتصادی در بخش عشایر دانست و بر احیای بخش اقتصاد عشایری تاکید کرد.
استاندار اردبیل گفت: راه اندازی صنایع تبدیلی در کنار مناطق ییلاقی و قشلاقی می تواند در بهبود کیفیت بسته بندی و افزایش خریداران محصولات عشایر موثر باشد.
او با بیان اینکه در سال های اخیر برای رفع مشکلات عشایر استان کارهای مهمی انجام شده، افزود: اجرای پروژه سد پایاب خدا آفرین یکی از این اقدامات ماندگار است که موجب کاهش مشکلات مربوط به آب در بین عشایر شده است.
چهار طایفه عشایر شاهسون ، قره داغ ، شاطرانلو و فولادلو با 12 هزار و 818 خانوار در استان اردبیل وجود دارد.
3006/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.