مدیرکل امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تجهیز 50 هزار روستای بالای 15 خانوار  کشور به سیستم اینترنت پرسرعت تا پایان شهریور ماه 1398 خبر داد. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مهرداد ترابیان در جمع مسئولان شهرستان اهر گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور قصد دارد در عرض یکسال در سه بخش تلفن ثابت، همراه اول و اینترنت روستاهای کشور قدم‌های اساسی بردارد که برای این منظور از پیشنهادات و نظرات نمایندگان و کارشناسان استفاده خواهد شد. 
وی افزود: هم اکنون 60 درصد روستاهای اهر تحت پوشش سرویس پهن باند اینترنت هست که این رقم تا پایان سالجاری به بیش از 70 درصد افزایش می یابد. 
ترابیان گفت: به دلیل برخی تحریم‌های ناجوانمردانه برخی شرکت های فروشنده تجهیزات تمایلی به فروش محصول به ایران ندارند که این امر مشکلی در تأمین تجهیزات ایجاد کرده است. 
وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 90 درصد ارتباطات کشور به بخش خصوصی واگذار شده و تنها کمتر از 10درصد با مسئولیت این وزارتخانه اجرا می شود و با این حال با هماهنگی های انجام شده این وزارتخانه نظارت جدی بر امور دارد. 
مدیرکل امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین به توسعه ایستگاه های BTS نیز اشاره کرد و افزود:  این ایستگاه ها سال گذشته با 250 میلیون تومان قابل تجهیز و راه اندازی بود در حالی که در وضعیت فعلی با کمتر از یک میلیارد و پانصد میلیون تومان قابل تهیه و تجهیز نیست. 
 مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: بیش هزار روستای زیر 20 خانوار این استان به سیستم تلفن ثابت و اینترنت مجهز هستند که در این خصوص 350 روستا به سیستم تلفن ثابت و 740 روستا از اینترنت خانگی بهره مند هستند.
یوسف شکوری همچنین با اشاره به عدم آنتن دهی قسمتی از جاده اهر – تبریز به طول 450 متر افزود: در نقاطی از جاده اهر- تبریز به دلیل عدم برق رسانی و استفاده تجهیزاتی در این نقاط گاهاً با عدم سرویس دهی آنتن تلفن همراه روبرو هستیم که امیدواریم در آینده این مشکل نیز رفع شود. 
 وی همچنین از بهره مندی بیش از 3300 مشترک تلفن ثابت از اینترنت پرسرعت در اهر نیز خبر داد و افزود: در این راستا 31 نقطه از شهرستانهای اهر و هریس مجهز به سایت اینترنت همراه G4 هستند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.