به گزارش ایرنا، قطع شدن اینترنت شمار زیادی از شهروندان طارمی و اداره های این شهرستان را که برای انجام امور خود مجهز به سیستم اتوماسیون اداری هستند با مشکل مواجه کرد.
رئیس اداره مخابرات شهرستان طارم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تایید قطع اینترنت در این منطقه گفت: این قطعی به دلیل پاره شدن شبکه فیبر نوری در ساعت 18:30 روز یکشنبه هفته جاری بوده است.
علی عمارلو که خود نیز همراه تیم کارشناسان در محل پارگی کابل فیبر نوری حضور داشت، اظهار کرد: این قطعی به دلیل تخریب و پاره کردن کابل هوایی فیبر نوری توسط افراد سودجو در مسیر تهم - چورزق بوده است.
وی گفت: سودجویان به گمان اینکه این کابل همانند کابلهای برق برای فروش ارزشمند است اقدام به قطع آن و پس از مشاهده محتوای کابل، آن را در همان محل رهاسازی کرده اند.
عمارلو افزود: طی هماهنگی های انجام شده با مرکز استان اکیپ تعمیرات متشکل از متخصصان و کارشناسان شرکت مخابرات استان زنجان و شهرستان طارم ساعت 19 عصر یکشنبه جهت یافتن محل پارگی کابل فیبر نوری به محل اعزام و موفق به یافتن محل پارگی شدند.
این مسئول با اشاره به سختی های وصلی کابل فیبر نوری بیان کرد: با توجه به بارش برف و کولاک در محل پارگی فیبر نوری، عملیات تعمیرات و وصل سیستم بسیار سخت بود که خوشبختانه بعد از تلاش همکاران این شرکت عملیات وصل فیبر نوری درظهر دوشنبه با موفقیت به پایان رسید.
رئیس اداره مخابرات شهرستان طارم از راه اندازی و نصب مسیر دوم ارتباطی پشتیبان در یک ماه آینده خبر داد و افزود: شرکت مخابرات استان زنجان نصب و راه اندازی تجهیزات رادیوئی جهت پشتیبانی ارتباطات اینترنتی از طریق فیبر نوری در شهرستان طارم را از برنامه های آینده خود قرار داده است تا در مواقع اضطرار اینچنینی شاهد قطعی اینترنت و اختلال کار ادارات شهرستان نباشیم.
9886/6085
خبرنگار: مهدی اسدی ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.