میر احد حسینی روز شنبه در کارگروه اشتغال استان افزود: این تعداد بیش از دو برابر میزان سهیمه استان در معرفی طرح ها به بانک ها می باشد.
وی ادامه داد: از مجموع این طرح ها 167 طرح مصوب و به بانک‌ ها ارسال شده که 20 درصد منجر به انعقاد قرارداد و 12 درصد پرداخت شده است.
حسینی گفت: برخی شهرستان‌ها در جذب و پرداخت تسهیلات اشتغال زایی روستایی و فراگیر عملکرد خوبی دارند.
وی اظهار داشت: بیشتر متقاضیان طرح‌های تولیدی رغبتی به گرفتن تسهیلات با سود 18 درصد ندارند.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی افزود: در پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر بانک های سپه، تجارت و ملت سه بانکی هستند که عملکرد مطلوبی در استان نداشتند.
وی با اشاره به ارائه تسهیلات مشاغل خانگی گفت: سهمیه استان در سال گذشته حدود 40 میلیارد تومان بود که برای یک هزار و 768 طرح به میزان 20 میلیارد و 375 میلیون تومان پرداخت شده است.
حسینی ادامه داد: میزان باقیمانده به دلیل عملکرد بانک های تجارت و صادرات پرداخت نشده است ولی بانک های ملی و مسکن به صورت کامل پرداخت کردند.
وی با بیان اینکه سهمیه تسهیلات خانگی استان امسال به 38 میلیارد تومان کاهش یافته است، افزود: در سال جاری 2 هزار و 800 طرح با اعتبار بیش از 18 میلیارد تومان به بانک ها ارسال شده و هنوز پرداخت از سهمیه سال 97 آغاز نشده است.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به اجرای طرح کارورزی، گفت: تعهد استان 3 هزار و 700 کارورز بود که برای 411 مورد قرار داد منعقد شده است.
وی افزود: در طرح مهارت آموزی نیز از 2 هزار 666 نفر تعهد استانی تا به امروز 2 هزار و 700 نفر محقق شده است.
6120/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.