به گزارش ایرنا، علی جهانگیری روز شنبه در جلسه کارگروه توسعه و اشتغال استان افزود: با توجه به تعداد طرح های مصوب و ارسال شده به بانک ها، پرداخت تسهیلات روستایی به کندی انجام می شود.
وی اظهار داشت: تاکنون 970 طرح اشتغال روستایی مصوب این کارگروه به ارزش چهار هزار و 168 میلیارد ریال به بانک های عامل ارسال شده که از این تعداد تنها 295 طرح به ارزش 966 میلیارد ریال در بانک ها مصوب و 629 میلیارد ریال تسهیلات برای 203 طرح پرداخت شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان شرقی میزان اشتغال پیش بینی شده برای طرح های معرفی شده را هفت هزار و 771 نفر اعلام و یادآوری کرد: در صورت اجرا و بهره برداری از طرح های روستایی که برای آنها تسهیلات پرداخت شده است، برای یکهزار و 469 نفر اشتغال ایجاد می شود.
جهانگیری با بیان اینکه دلایل عقب ماندگی در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی باید مشخص شود، افزود: بانک ها در این زمینه همکاری ویژه ای داشته باشند تا رده آذربایجان شرقی در پرداخت این تسهیلات از متوسط کشوری پایین تر نیاید.
وی از دبیرخانه کارگروه توسعه و اشتغال استان خواست تا علت پرداخت نشدن تسهیلات و درج نشدن تسهیلات پرداختی در سامانه را پیگیری کند.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: از 970 طرح ارسال شده به بانک ها جهت پرداخت تسهیلات روستایی 295 طرح مصوب شده و 148 طرح بازگشت خورده است.
میراحد حسینی، افزود: تاکنون 629 میلیارد ریال تسهیلات برای 203 طرح اشتغال روستایی از سوی بانک ها پرداخت شده که با بهره برداری از آنها برای یکهزار و 469 نفر شغل ایجاد می شود.
وی با بیان اینکه 63 درصد مصوبه های کارگروه نسبت به 50 درصد اعتبار محقق شده است، اظهار داشت: در بخش اشتغال فراگیر نیز یکهزار و 257 طرح به ارزش چهار هزار و 706 میلیارد ریال به بانک ها ارسال شده که پیش بینی می شود در صورت اجرای آنها برای 6 هزار و 933 نفر اشتغال ایجاد شود.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: 140 طرح از این تعداد به ارزش یکهزار و 31 میلیارد ریال با پیش بینی اشتغال یکهزار و 630 نفر در بانک ها مصوب شده است.
حسینی ادامه داد: برای 121 طرح نیز 500 میلیارد ریال از سوی بانک ها تسهیلات پرداخت شده که با بهره برداری از آنها برای یکهزار و 177 نفر شغل ایجاد می شود.
وی گفت: تاکنون 47 طرح مصوب این کارگروه نیز از سوی بانک ها بازگشت داده شده و میزان تحقق مصوب نسبت به 50 درصد اعتبار نیز در این بخش حدود 32 درصد است.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.