امیرحسین بهداد روز شنبه به ایرنا گفت: فرآورده‌های خام دامی صادر شده شامل پودر گوشت، پا و پنجه مرغ، کنسانتره دامی و عسل است که تحت نظارت های بهداشتی دقیق کارشناسان این اداره کل و با صدور 81 فقره گواهی بهداشتی به مقصد 12 کشور صادر شده است.
وی با اشاره به نظارت بهداشتی این اداره کل بر صادرات دام زنده نیز افزود: در نیمه نخست سال جاری 28 هزار قطعه جوجه یک روزه و 25 هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا به کشور آذربایجان صادر شده است.
بهداد خاطر نشان کرد: کارشناسان اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی در نیمه اول سال جاری بر ترانزیت بیش از 288 تن فرآورده خام دامی و 56 هزار و 200 جلد پوست خام گاوی نیز نظارت داشتند.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: ترکیه، ویتنام، عراق، جمهوری آذربایجان، لبنان، مالزی، امارات متحده عربی، عمان، ارمنستان، کانادا، گرجستان و آلمان مقصد صادرات فرآورده‌های خام دامی از این استان است.
استان آذربایجان شرقی یکی از قطب های مهم تولیدات و فرآورده های دامی در کشور به شمار می رود که علاوه بر تامین بخش مهمی از نیازهای داخلی کشور هر ساله مقادیر قابل توجهی از این تولیدات نیز به خارج کشور صادر می شود.
بر اساس نتایج سرشماری کشاورزی سال 1393تعداد دام‌های کوچک استان آذربایجان شرقی حدود 2.6 میلیون راس و تعداد دام‌های بزرگ بیش از 343 هزار راس است.
علاوه بر این آذربایجان شرقی دارای 350 واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت 12 میلیون قطعه است و روزانه 195 تا 220 تن تخم مرغ در استان تولید می شود.
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.