محمدحسین فرهنگی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، با تاکید بر اینکه تامین کالاهای اساسی مردم از طریق کارت های الکترونیکی به نفع اقتصاد است، افزود: باید پذیرفت که با تماشا کردن اصلاحات اقتصادی انجام نمی شود و مسئولان اجرایی باید اقدامات اساسی و فوری برای معیشت مردم انجام دهند.
وی اظهار داشت: تامین کالاهای اساسی مردم از طریق کارت های الکترونیکی می تواند به تامین مواد غذایی خانوارها کمک کند و حداقل مانع احتکارهای کوچک شود که با این اقدام بخشی از نیازهای ضروری مردم تامین می شود.
فرهنگی ادامه داد: باید مدیریت صحیح نقدینگی در کشور به صورت درست و منطقی در دستور کار قرار بگیرد و در امتداد آن پیمان های پولی دو و چند جانبه عملیاتی شود.
وی حمایت از خانوارها به صورت غیرنقدی و در قالب ارایه کالا را توصیه کرد و منجر به رونق تولید داخلی شده و حجم نقدینگی را کاهش می دهد.
فرهنگی با اشاره به اینکه قیمت کالاها در بازار بر اساس نرخ ارز در بازار آزاد تعیین می شود، تصریح کرد: نباید فراموش کرد هر زمانی که چند نرخی ایجاد می شود، بازار به طور معمول با نرخ بالاتر تنظیم می شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید در این وضعیت اقتصادی اصلاحات اساسی انجام دهد همچنان که در روسیه که با تحریم های مشابه ایران روبرو شد با انجام اصلاحات اقتصادی پی در پی زمینه ای ایجاد کردند که ارزش پول ملی این کشور کاهش نیافت.
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.