رمضان کورکماز روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت هفتادمین سال تاسیس دانشگاه تبریز افزود: دنیا در سریع‌ترین حالت در حال تغییر بوده و برای همگامی با این تغییر باید با تکنولوژی لازم و مناسب پیش رفت.
وی ادامه داد: لازمه تغییر، عمل است و صرف نگاه کردن راهگشای مشکلات نخواهد بود، زیرا برای ایجاد تغییر باید هم بازی کرد و بازی داد.
کورکماز با اشاره به تهدیدات ترامپ، گفت: او حتی کشور خود را نیز مورد تهدید قرار داده است و اولویت اصلی ترامپ پول است؛ باید به او نشان دهیم که در دنیا مهم‌تر از پول نیز موضوعات دیگری وجود دارد.
وی با تاکید بر لزوم ایجاد یک مدنیت همراه با صمیمیت، افزود: برای توسعه دنیا نیاز به صمیمت مدنی وجود دارد.
رئیس اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز با بیان اینکه ایران، گرجستان، روسیه، آذربایجان با هم سرنوشت مشترک داشته و برادرند، ادامه داد: اروپا و آمریکا بمب‌ها را ساخته و در جغرافیای ما استفاده می‌کنند؛ در حالی که ما به آنها حیات می دهیم، آنها به ما مرگ هدیه می دهند و از این رو نیازمند اتحاد بیشتر هستیم.
وی با اشاره به تشکیل مجمع دانشگاه‌های منطقه قفقاز اظهار داشت: توانستیم با همکاری ۱۴ کشور ۱۱۶ دانشگاه را کنار هم قرار دهیم.
وی با تاکید بر اینکه قلب دنیا در حال ایستادن است، گفت: برای ایجاد یک شوک برای احیای قلب، باید همه اصناف با یکدیگر جلو رفته، انجمن‌های آنها تشکیل شود و با هم جلو بروند.
کورکماز با اشاره به اینکه امروز شاید هفتادمین سال تاسیس دانشگاه تبریز است ولی ما قدمت ۷۰۰ ساله را جشن می‌گیریم، اضافه کرد: ما باید با صمیمت و تزریق مدنیت جلو برویم و این به دست ما مسلمانان ایجاد می‌شود.
به گزارش ایرنا، آیین گرامیداشت هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز امروز چهارشنبه با حضور جمعی از مقام های کشوری و استانی در تالار وحدت این مرکز علمی دانشگاه قدیمی آغاز شد.
رونمایی از یادمان سکه، تمبر یادبود و سرود ویژه دانشگاه تبریز از دیگر برنامه‏ های بزرگداشت 70 سالگی این مرکز دانشگاهی است.
دانشگاه تبریز دارای موزه‌ شهدا، موزه علوم طبیعی و موزه‌ تاریخ و فرهنگ(شامل آثار، کتیبه‌ها و تاریخ منطقه) بوده و این موزه به مناسبت هفتادمین سالروز تاسیس دانشگاه پذیرای بازدید دانشجویان خواهد بود.
همچنین درب برج خلعت پوشان و رصدخانه خواجه نصیرالدین طوسی نیز به روی علاقه‌مندان باز خواهد بود.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.