به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی روز پنجشنبه در نماز ظهر عاشورا در مسجد جامع مراغه افزود: عاشورایی روزی است که در اسلام و تاریخ بشریت نظیری ندارد.
وی ادامه داد: در این روز و حادثه غمبار عاشورا، در یک طرف امام با 72 یار وفادار خود و در سوی دیگر لشگر یزید و کوفیان قرار گرفته بودند.
وی اضافه کرد: لشگر کوچک اما وفادار امام حسین (ع) در برابر یزیدیان و کوفیان، متشکل از پیر و جوان و از هر رنگ و نژادی بودند و حاضر شدند در راه امام و مولای خود و آرمان عاشورا خون هایشان ریخته شود و در این راه به شهادت رسند.
وی با اشاره به جایگاه بارز شخصیتی امام حسین (ع) گفت: امام و برادر بزرگوارشان امام حسن (ع) براساس فرموده های پیامبر اکرم (ص) سید و بزرگ جوانان اهل بهشت بودند.
وی افزود: امام حسین (ع) در کربلا و روز عاشورا لشگر کوفیان را خطاب قرار داده و آنان را به آزادگی و اسلام واقعی دعوت کردند لیکن سخنانشان بر دلهایی که آکنده از گناه و باطل بود اثری نکرد.
وی اضافه کرد: امام در واپسین دقایق شهادت خود با اهل بیت وداع کردند و در برابر لشگر باطل و کفر کوفیان ایستادند و جان خود را فدای اسلام و امت اسلام کردند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.