به گزارش روز شنبه روابط عمومی شهرداری تبریز، شهردار تبریز در پی دعوت رسمی شهردار آنکارا با حضور در این شهر طی نشست رسمی با وی دیدار و گفت و گو کرد.
شهردار تبریز در این دیدار با اشاره به مشترکات دینی و زبانی و شرایط نسبتا مشابه اقلیمی و فرهنگی هر 2 شهر بر لزوم افزایش ارتباطات در سطوح مختلف تاکید کرد.
ایرج شهین باهر با اشاره به دیدگاه و رویکرد عملیاتی مقام های آذربایجان شرقی برای بازآفرینی بافت حاشیه نشینی و رفع مشکلات کلانشهر تبریز افزود: برگزاری نشست های مشترک برای بهره گیری از تجربیات دو طرف در حوزه های شهرسازی و عمران، منابع انسانی، رفع حاشیه نشینی، ترافیک و فضای سبز بسیار مفید است.
وی انتقال تجربیات شهرداری آنکارا در موضوعاتی مانند ساماندهی حاشیه نشینی و حل معضل ترافیک و توسعه فضای سبز را به شهرداری تبریز خواستار شد.
شهردار آنکارا نیز در این دیدار تبریز را از تاریخی ترین شهرهای جمهوری اسلامی ایران و خاورمیانه دانست و علاقه مندی خود را برای حضور در این شهر اعلام کرد.
مصطفی تونا با اشاره به مشکلات فرهنگی در محلات حاشیه نشین شهری افزود: در محلاتی که قبلا معضل حاشیه نشینی وجود داشت و اکنون آن ها تخریب و در این محلات بلند مرتبه سازی روی داده است، گسست فرهنگی و ناهنجاری های اجتماعی بیداد می کند.
وی با بیان اینکه این معضل گریبانگیر شهری مانند آنکارا بود بر مطالعه و اجرای طرح های جدید با رویکرد محله محور تاکید کرد.
در این دیدار با توجه به رویداد تبریز 2018، برگزاری هفته تبریز در آنکارا و هفته آنکارا در تبریز و انجام اقدام های دیپلماتیک برای خواهرخواندگی 2 شهر مورد بررسی قرار گرفت.
در این نشست همچنین دو طرف با تاکید بر لزوم افزایش سطح روابط و انتقال دانش و تجربیات مرتبط با گردشگری و برنامه ریزی، برای انتقال گردشگر از ترکیه به تبریز به توافق های اولیه دست یافتند.
در حاشیه این دیدار شهردار تبریز و هیات همراه از طرح های سرمایه گذاری و بازآفرینی شهری و اقدام های انجام شده شهرداری آنکارا بازدید و با شرکت های توانمند ترکیه برای مشارکت در طرح های شهری مذاکره کردند.
کلانشهر تبریز دارای حدود 1.8 میلون نفر جمعیت است.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.