حجت الاسلام مظفر رجب زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تبیین نهضت عاشورا را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: نهضت عاشورا مسیر راه زندگی تمام بشریت است و نه تنها مسلمانان بلکه سایر ادیان و انسان های آزادی خواه نیز آن را الگوی خود در نجات از دست استبداد و ظالمان قرار می دهند.
وی دعوت مردم به دین، محبت بخشی اهل بیت به جامعه و مسائل تبلیغی دین را از جمله ظرفیت های ماه محرم بیان کرد و افزود: هیئت های عزاداری در مرند در سال های اخیر به برکت انقلاب اسلامی رو به رشد بودند به طوری که هم اکنون نزدیک 400 هیئت در شهرستان فعالیت می کنند.
رئیس تبلیغات اسلامی مرند همچنین از فعالیت 160 روحانی و مبلغ بومی و غیر بومی در ایام محرم در این شهرستان خبر داد و گفت: هدف از اعزام روحانیون به مساجد، تبیین اهداف قیام امام حسین(ع)، برپایی نماز جماعت و تبلیغ دین است.
وی به هیئت های عزاداری توصیه کرد از آفت هایی که ممکن است دچار آن شوند جلوگیری نموده و با برگزاری عزاداری ها بصورت سنتی، از استفاده از هرگونه نوآوری در عزاداری از قبیل آلات موسیقی، آهنگ ها و سبک هایی که مورد تایید مراجع نیست، خودداری نمایند.
حجت الاسلام رجب زاده گفت: هیئت های مذهبی باید توجه کنند که عزاداری های آنها پیام رسان بوده و مسائلی را که در راس جهان اسلام هستند، در متن برنامه ها لحاظ کنند.
وی همچنین نسبت به ایجاد فاصله بین هیئت های مذهبی و روحانیون توسط دشمن هشدار داد و افزود: در ایام سوگواری لازم است به موضوع نماز جماعت اهمیت داده و از ایجاد تداخل میان عزاداری و نماز جلوگیری شود.
رجب زاده با اشاره به برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ و همایش مسئولان و مداحان اهل بیت در شهرستان، اظهار داشت: تجمع عزاداران با حضور هیئت های مذهبی مرند همزمان با هفتم محرم در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می شود.
شهرستان مرند با 250 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.