احمد دادرس فیاض روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عارف ساسانی شاعر توانمند مراغه در بخش داخلی این جشنواره فرهنگی و هنری موفق به کسب این رتبه کشوری شد.
وی ادامه داد: در این جشنواره شاعرانی از استان های مختلف کشور در بخش های داخلی و خارجی به رقابت پرداختند و شاعر مراغه ای از چهره های موفق بخش داخلی این رویداد هنری بود.
وی اضافه کرد: در بخش داخلی این جشنواره، مهران عباسیان از تبریز، جمشید داس زرین از میاندوآب، عارف ساسانی از مراغه، امراه اسدی از پلدشت و یاسین حاجی زاده از ارومیه به ترتیب با کسب مقام های اول تا پنجم موفق به دریافت جوایز و لوح تقدیر این جشنواره شدند.
وی گفت: عارف ساسانی به عنوان شاعر جوان و آتیه دار این شهرستان، پیش از این نیز در دوره‌ های پیشین این جشنواره موفق به کسب رتبه‌های برتر شده و آثارش در مجموعه اشعار جشنواره توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی به چاپ رسیده است.
در بخش خارجی جشنواره نیز رستم توفیق، امین هوایی و سید عصری هر سه از جمهوری آذربایجان و صادق بشیری، نجات تسینلی و نصرت عاصی آغا اوغلو هر سه از کشور عراق به عنوان‌ های اول تا ششم دست یافتند و لوح تقدیر و جایزه دریافت کردند.
جمشید علیزاده، ودود دوستی و کاظم نظری بقا داوران این دوره از جشنواره در بخش داخلی و عبدالله بحرالعلومی و مصطفی قلیزاده علیار داوران بخش خارجی بودند.
جشنواره بین المللی شعر ترکی رضوی با حضور 246 شاعر از 17 استان کشور و سه کشور عراق، آذربایجان و ترکیه در ارومیه برگزار شد و در مجموع 384 قطعه شعر به زبان ترکی در این جشنواره به رقابت گذاشته شد.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.