به گزارش ایرنا، حجت الاسلام امیر حسینقلی زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته مراغه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با خبرگان افزود: توطئه ها، کودتاها، تحریک صدام و منافقین برای تهاجم و ضربه زدن به میهن اسلامی، ارزش ها و شخصیت های بزرگ انقلاب اسلامی از نقشه های شوم آمریکا و ایادی آن علیه کشورمان در طول سال های اخیر بوده و دشمن امروز از طریق اقتصادی وارد عرصه شده است.
وی ادامه داد: قابل اعتماد نبودن آمریکا و سردمداران این کشور بارها برای مردم به اثبات رسیده و به طور یقین در جنگ اقتصادی آمریکا علیه کشورمان، مردم باز در کنار نظام و انقلاب خواهند بود.
وی افزود: در شرایط حساس اقتصادی کشور اگر آحاد مردم به خصوص نخبگان شرایط نظام را درک نکنند ضربه خواهیم خورد و نباید به دنبال مقصر باشیم.
وی همچنین به ایام محرم و عزاداری های این ماه اشاره کرد و افزود: مراغه به عنوان یک شهر حسینی و دوست دار اهل بیت دارای عزاداری مخصوص به خود است و باید به آداب و رسوم مذهبی توجه ویژه ای شود.
حجت الاسلام قلی زاده گفت: مردم ما از عاشورا و قیام امام حسین (ع) جان و توان می گیرند و همه وظیفه داریم تا با حضور در عزاداری ها به دین خود خدمت کنیم.
وی افزود: روسای هیات های حسینی باید به گونه ای رفتار کنند که موجب جذب مردم به هیات ها شود.
وی اضافه کرد: خواندن نماز اول وقت، استفاده از سخنران در هیات ها و همچنین استفاده از شعرهایی که مستندات تاریخی دارند باید در هیات ها لحاظ شوند.
**
مساجد باید محور عزاداری‌ ها باشند
حجت الاسلام علی رحیمی امام جمعه هشترود در خطبه های نماز جمعه هشترود گفت: دشمنان قصد دلسرد کردن و دور کردن مردم از مساجد را دارند که باید نقشه دشمنان را در ایامی همچون محرم و صفر با شروع برنامه ها از مساجد نقش بر آب کرد.
وی بر رعایت حقوق مردم در عزاداری ها تاکید کرد و افزود: رعایت حقوق مردم واجب است و باید مراسم عزاداری ها به گونه ای برگزار شود که به‌ هیچ ‌وجه موجب نارضایتی مردم نشود.
رحیمی در ادامه به حوادث 17شهریور سال 57 اشاره کرد و گفت: 17 شهریور زمینه ساز سقوط پهلوی شد.
وی گفت : در قیام 17 شهریور خون مردم بی گناه تهران ریخته شد ولی این خون ها پیروزی نظام اسلامی، استقرار حکومت بر مبنای دین و ریشه کنی نظام طاغوت در کشور را در پی داشت.
3077/7486/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.