به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر، افزود: در شرایطی که دشمن هر روز یک جنگ روانی ایجاد می کند، اتحاد مردم و مسئولان راه برون رفت از این فضاسازی منفی است.
وی در ادامه به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر اعضای مجلس خبرگان رهبری با ایشان اشاره کرد و گفت: فضاسازی و جنگ روانی دشمن آسیب بیشتری از جنگ اقتصادی آن دارد و ما باید با پرهیز از اختلاف مانع انتقال روحیه یاس و ناامیدی در جامعه شویم.
وی بیان کرد: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه این هفته، اجلاسیه خبرگان رهبری در تهران برگزار شد که مهمترین محور آن پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب از مسئولان کشور و سران قوا در خصوص وضع معیشتی مردم بود که با دعوت از سران سه قوه برای ایراد سخنرانی ادامه یافت و در جریان آن سران قوای قضائیه و مقننه به صورت مشروح به ایراد سخن و پاسخ به سوالات نمایندگان مردم پرداختند.
حسینی بوشهری گفت: اعضای مجلس خبرگان رهبری در این شرایط سخت در کنار مردم و پیگیر مسائل ایشان هستند و این راه را ادامه می دهند.
وی بیان کرد: اخلالگران اقتصادی و محتکران متوجه باشند که کار ناپسند آنان حرکت در مسیر خواست دشمنان می باشد، چراکه افزایش قیمت ها در بازار همان خواست دشمن است.
وی ادامه داد: بنا نیست کسانی که امکانات مالی در اختیار دارند قشرهای حقوق بگیر جامعه را تحت فشار قرار دهند و بسیاری را برای تامین معیشت روزانه خود با مشکل رو به رو کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که برای حفظ انقلاب باید همه مردم در صحنه باشند، گفت: مشکل های اقتصاد تنها با برخورد دستگاه قضایی حل نمی شود، اما این دستگاه باید به وظیفه خود عمل کند تا هیچ کس به خود اجازه ندهد در جبهه دشمن حرکت کند، همچنین در محاکمه اخلالگران اقتصادی باید با دانه درشت های برخورد شود تا از کار خود پشیمان شوند.
حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، افزود: این ماه بهترین فرصت برای مبلغان دینی است تا از عنصر عاطفه، حماسه و منطق برای بیان ارزش های الهی استفاده کنند.
وی ادامه داد: نهضت امام حسین (ع) ادامه راه پیامبر اکرم (ص) است، هدف مقدس ایشان اقامه حق، انجام امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با فساد و مقابله با جهل و حقارت بشر و جامعه بود.
حسینی بوشهری با اشاره به این که نباید هیچ گونه بدعتی در عزاداری های سیدالشهدا (ع) وارد شود، گفت: از هیات های عزاداری انتظار می رود آیین های ماه محرم و صفر را با شکوه برگزار و تمام سرمایه خود را در راه ارادت به اهل بیت (ع) هزینه کنند.
وی همچنین به واقعه خونین 17 شهریور سال 57 اشاره کرد و افزود: در این روز حدود چهار هزار تن از مردم مظلومی که برای حمایت از نهضت اسلامی به خیابان آمده بودند در تهران شهید و هزاران تن مجروح شدند تا درخت انقلاب آبیاری و نهضت پیروز شود.
وی در ادامه یاد و خاطره آیت الله طالقانی و آیت الله مدنی را گرامی داشت و بیان کرد: این دوشخصیت بزرگوار همواره در راه انقلاب ثابت قدم ایستادند و به الگویی برای سایر شخصیت های انقلابی تبدیل شدند.
خطیب نماز جمعه قم همچنین به وقایع کشور عراق اشاره کرد و گفت: چهار ماه است که انتخابات مجلس عراق برگزار شده است اما دشمنان که می خواهند این ملت روی خوش نبینند سعی دارند با ایجاد تفرقه مانع از ایجاد دولت در عراق شوند؛ ما به دوستان عراقی خود و به خصوص شیعیان توصیه می کنیم دچار چند دستگی نشوند و اجازه سوء استفاده را به دشمنان ندهند.
وی افزود: حشد الشعبی در عراق برای حفظ یکپارچگی این کشور، کار سنگینی انجام داد و باید این مجموعه مورد تکریم قرار گیرد.
وی در ادامه به برگزاری اجلاس سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در مورد سوریه در تهران اشاره کرد و بیان کرد: امروز سران سه کشور مهم منطقه در خصوص سوریه تصمیم می گیرند؛ تاکنون ارتش سوریه در راه مبارزه با تروریست ها کار خود را به خوبی انجام داده است و با پاک سازی ادلب که تروریست ها در آن جمع شده اند، خاک این کشور از وجود تروریست ها پاک می شود.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.