به گزارش روز یکشنبه ایرنا، مرتضی بانک در دیدار مردمی خداآفرین با اشاره به پتانسیل منطقه آزاد ارس افزود: با بهره برداری از این طرح ها برای 277 نفر در منطقه آزاد ارس اشتغال ایجاد شد.
وی با بیان اینکه تاکنون 400 میلیارد ریال در منطقه آزادارس مرکز خداآفرین هزینه شده است، اظهار داشت: کشاورزی و صنایع تبدیلی محور توسعه خداآفرین است.
مشاور رییس جمهوری در امور مناطق آزاد با تاکید بر ایجاد واحد توسعه کشاورزی و ساز و کار مناسب برای آن یادآوری کرد: با توجه به وجود زیرساخت های لازم در حوزه کشاورزی دولت برای بهسازی زمین های کشاورزی در این شهرستان اقدام های خوبی انجام داده است.
بانک ادامه داد: 5 هزار هکتار از اراضی در خداآفرین با هزینه 2 هزار میلیارد ریالی برای بهره برداری آماده شده است که برای استفاده بهتر و تولیدات بیشتر و ایجاد صنایع تبدیلی باید نظام بهره برداری و شیوه مناسب تهیه و با ارتقای فرهنگ عمومی برای جذب سرمایه گذار تلاش شود.
وی خواستار تامین برق مورد نیاز شهرک صنعتی این شهرستان تا 2 سال آینده شد.
نماینده مردم خداآفرین، کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: ایجاد پل دوستی بین ایران و آذربایجان از جمله اتصال به شبکه ریلی جهان و دسترسی آسان به بازار هدف در تولیدات کشاورزی به عنوان گلوگاه صادرات منطقه آزاد ارس محسوب می شود.
قلی اله قلیزاده افزود: مطالعات ایجاد این پل دوستی که مورد توافق 2 کشور ایران و آذربایجان است، به اتمام رسیده است.
وی ابراز امیدواری کرد: با ایجاد زیرساخت های لازم و ضروری برای فعالان حوزه اقتصادی و کارآفرینان و تکمیل طرح ها در منطقه آزاد توسعه این شهرستان شتاب بیشتری می گیرد.
نماینده مردم خداآفرین، کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی زون سوم منطقه آزاد ارس را دارای رویکرد گردشگری اعلام کرد و اظهار داشت: احداث بوستان 17 هکتاری و تامین امکانات رفاهی و تفریحی در مرکز گردشگری می تواند نقش مهمی در توسعه خداآفرین ایفا کند.
اله قلیزاده با ابراز تاسف از تعطیلی گمرک در این شهرستان خواستار پیگیری مسوولان برای راه اندازی و شروع فعالیت مجدد این گمرک شد.
شبانه روزی شدن درمانگاه، ایجاد فرهنگسرا و راه اندازی گمرگ و شهرک صنعتی جانانلو از جمله مشکلات مطرح شده از سوی مردم در این دیدار بود.
شهرستان خداآفرین با جمعیت حدود 34هزار نفر و با مساحت یکهزار و 525 کیلومترمربع در همجواری با مرزهای ایران با ارمنستان و نخجوان واقع شده و شغل غالب مردم آن کشاورزی و دامداری می باشد.
/8023/7468/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.