ابوالفضل حسن بیگی پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: پسته دامغان به لحاظ کیفیت و نوع درموسسه های تحقیقاتی دنیا به خوبی شناخته شده و ثبت جهانی آن نیز گام بلندی برای بازاریابی است.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که راه اندازی گمرک دامغان در مراحل نهایی است ، تصریح کرد: این کار در چند ماه آینده به مرحله اجرا می رسد و با توجه به روابط خوب کشور با کشورهای شرق آسیا، انتظار می رود بیشترین صادرات پسته و خشکبار از گمرک دامغان به این نقطه انجام شود.
حسن بیگی به تاثیر خشکسالی روی محصول پسته اشاره و تصریح کرد: بسیاری از باغ های پسته شهرستان دچار سرما زدگی شدند ، دولت به باغداران دارای بیمه خسارت پرداخت می کند و آن تعداد که دارای وام بانکی هستند، از استمهال برخوردار می شوند.
وی با بیان این که به خاطرقرار گرفتن دامغان در مسیر محور تهران - مشهد بخش زیادی از محصول پسته به صورت تازه فروخته می شود، افزود: قیمت فروش محصول پسته به میزان عرضه و تقاضا و کیفیت محصول وابسته است و هیچ عامل دیگری در آن دخالت ندارد.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پنجمین جشنواره پسته که از12 الی 16 شهریور برگزار می شود، فرصت مناسبی برای باغداران و تاجران شهرستان است تا بتوانند با حضور خود در این جشنواره، گام مثبتی در جهت افزایش تولید، کیفیت و صادرات محصول پسته بردارند.
شهرستان دامغان دارای 15 هزار و 900 هکتار باغ پسته است که 13 هزار هکتار آن را باغ‌های بارده و 2 هزار و 900 هکتار دیگر آن نیز به صورت نهال می باشد.
9856/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.