به گزارش ایرنا ، فریدون خودنیا روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: کار برق رسانی به 12 روستا اواخر سال گذشته آغاز شده و اهالی آن تا شهریور امسال از این نعمت برخوردار می شوند.
وی اظهار داشت: با پیگیری های مستمر نماینده مردم کوهدشت و رومشگان در مجلس شورای اسلامی برای احداث شبکه برق رسانی این روستاها 22 میلیارد ریال اختصاص یافت.
وی تصریح کرد: مقدمات بازگشت دائم 170 خانوار روستایی به منازل خود با انجام طرح برق رسانی به منطقه فراهم شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت: منطقه وریان شامل 12 روستا در طول 30 کیلومتر حاشیه رودخانه سیمره قرار دارد که دارای زمین های مستعد کشاورزی و کاشت صیفی جات و بستر فرصت های شغلی در این بخش ها است.
خودنیا افزود: روستاهای چم کبود، سوری مراد آباد، حسن آباد، مولا کش، دولتی مهکی، دولتی ملکشاهی، چم چالکه، چم امیر، درک، میدان کوچک و میدان بزرگ به دلیل شرایط سخت جغرافیایی، سخت گذر بودن منطقه و از طرفی فصلی بودن زندگی برقرسانی نشده بودند.
وی ادامه داد: احداث 52 کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی، احداث 12 پست هوایی و سه کیلومتر شبکه فشار ضعیف از مشخصات اجرایی این طرح است.
وی اضافه کرد: علاوه بر تامین برق روستاها، برق پمپاژهای کشاورزی که در مسیر رودخانه قرار دارند نیز تامین می شود تا با ایجاد شرایط اشتغال و کشاورزی، رونق و آبادانی به روستاها بازگردد.
از ابتدای دولت یازدهم تاکنون 172 روستای برق‌رسانی شد و ضریب برق‌رسانی استان به 95 درصد رسید.
لرستان بیش از 2 هزار و 800 روستا دارد که تمامی روستاهای بالای 10 و 20 خانوار استان از نعمت برق بهره مند هستند.
603 هزار مشترک برق در استان لرستان وجود دارد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.