آماری رسمی‌ از تعداد سقط‌های اتفاق‌افتاده در بازه زمانی 39 روزه از تجاوز مستقیم دشمن به خاک ایران وجود ندارد. اما تعدادی از متخصصان زنان و زایمان در گفت‌وگو با فرهیختگان می‌گویند آمار سقط ناگهانی و خونریزی و بیماری منجر به سقط مادران باردار به دلیل حمله دشمن، در آن روزها بطور واضحی بیشتر شده بود.

به گزارش جماران، روزنامه  فرهیختگان در گزارشی نوشت: فاطمه امینی، متخصص زنان و زایمان از روزهای موشک‌باران دشمن متجاوز و مادران باردار، تعریف می‌کند در بیمارستان محل خدمتش، مادر بارداری بود که به دلیل صدای جنگنده‌ها در ابتدا خونریزی کرد و بعد هم جنین 18 هفته‌ای خود را از دست داد. این زن پس از 12 سال فرصت مادر شدن را به‌دست آورده بود، اما جنگنده‌های آمریکایی خون بچه‌اش را ریختند. امینی می‌گوید: «این مادر باردار وقتی جنینش سقط شد، در فضای بخش بیمارستان فریاد می‌زد که «ترامپ قاتل بچه منه.» 

 آماری رسمی‌ از تعداد سقط‌های اتفاق‌افتاده در بازه زمانی 39 روزه از تجاوز مستقیم دشمن به خاک ایران وجود ندارد. اما تعدادی از متخصصان زنان و زایمان در گفت‌وگو با فرهیختگان می‌گویند آمار سقط ناگهانی و خونریزی و بیماری منجر به سقط مادران باردار به دلیل حمله دشمن، در آن روزها بطور واضحی بیشتر شده بود. این ماجرا عمدتاً برای زنانی اتفاق می‌افتاد که اولین‌بار بود بارداری را تجربه می‌کردند و می‌خواستند مادر شوند؛ چراکه برای اولین‌بار بود که آن زنان، بارداری را تجربه می‌کردند و فیزیولوژی بدنشان هنوز به آن میزان از استرس و وجود فرزند عادت نکرده بود. برای همین به خونریزی می‌افتادند و جنین‌شان را از دست می‌دادند. در روایت‌های جمع‌آوری‌شده از این مادران توسط فرهیختگان موارد متعددی نیز وجود داشت که پس از سال‌ها درمان بالاخره باردار شده بودند. یکی از آنها خانم جوانی بود که بعد از 10 سال درمان، درنهایت دامنش سبز شده بود، اما در همان روز نهم اسفندماه و بمباران مرکز شهر، به دلیل خونریزی، جنین 5 ماهه‌اش را از دست داده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.