زندگینامه حجت الاسلام و المسلمین احمد مازنی

متولد:
1340-01-13
خلاصه مطلب:

حجت الاسلام و المسلمین احمد مازنی از فعالین سیاسی اصلاح طلب و نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی بوده که حضور در بنیاد شهید به عنوان معاون فرهنگی این نهاد در استان خراسان و مدیرکل در استان گرگان از جمله سوابق اجرایی وی به حساب می آید. 

 

توضیحات :

حجت الاسلام و المسلمین احمد مازنی متولد 14 فروردین سال 1340 در شهرستان بندرگز (نوکنده) است. او در سال 1354 پس از پایان تحصیلات کلاسیک راهی حوزه علمیه خراسان شد، و همزمان تحصیلات دانشگاهی را ادامه داد. او دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت است و تا سطح خارج فقه نیز در علوم حوزوی به تحصیل پرداخته است، او در حال حاضر مدرس دانشگاه است. 

مازنی فعالیت های سیاسی اش را از سن 15 سالگی آغازکرد، و به عنوان یکی از جوان ترین زندانیان سیاسی در رژیم پهلوی شناخته می شود، او در سن 17 سالگی به دلیل مبارزات سیاسی علیه رژیم شاه توسط نیروهای ساواک دستگیر شده و مدتی را در زندان سپری کرد و با پیروزی انقلاب اسلامی از زندان آزاد شد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از فعالین اصلی جریان خط امام بود، و بعد از تشکیل حزب جمهوری اسلامی به آن ملحق شد. 

مازنی از ابتدای تشکیل بنیاد شهید با حکم مهدی کروبی به این نهاد وارد شد، او سابقه معاونت فرهنگی بنیاد شهید استان خراسان، مدیرکلی بنیاد شهید استان گرگان، مدیر کل پژوهش و تحقیقات بنیاد و معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی این نهاد در دولت یازدهم را در کارنامه خود دارد، و در سال 1393 از بنیاد شهید بازنشسته شده و پس از آن به صورت جدی به فعالیت های سیاسی خود ادامه می دهد. 

احمد مازنی در حال حاضر رئیس شاخه ایثارگران حزب اعتماد ملی و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود، وی گزینه فراکسیون امید برای ریاست کمیسیون فرهنگی بود که با ۹ رای توانست به ریاست این کمیسیون برسد. او همچنین در انتخابات مجلس یازدهم به عنوان نماینده مردم گرگان شرکت کرد، و موفق به کسب آراء لازم نشد. 

مقالات