یکی از مهم ترین اهداف هر باغداری، کاهش هزینه های نگهداری از باغ و افزایش سودآوری از باغ است. نهالی برای احداث باغ گردو مناسب تر است. که فارغ از قیمت نهال گردو؛ بتواند به سرعت باردهی خود را آغاز نموده و محصولات با کیفیت و گران قیمتی را به همراه داشته باشد. در این مطلب قصد داریم تا بهترین و پرسودترین ارقام نهال گردو را از نگاه باغداران و کارشناسان باغداری و کشاورزی بررسی نماییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

از نگاه باغداران حرفه ای مهم ترین نکات در هنگام انتخاب نهال گردو چیست؟

امروز پیشرفت علم و فناوری تمامی جنبه های زندگی از جمله کشاورزی و باغداری را در برگرفته است. افزایش آگاهی و اصلاحات انجام شده برروی ارقام نهال گردو؛ به نحوه سازگاری و افزایش سوددهی باغ کمک شایانی میکند. از این رو کارشناسان و متخصصین باغداری و کشاورزی بهترین راهنمایان برای انتخاب و خرید نهال گردو به حساب میایند. در این بخش قصد داریم تا مهم ترین نکات درباره ویژگی ها و نحوه سازگاری ارقام نهال گردو را بررسی نماییم.

ارتفاع از سطح دریا : همانطور که میدانید ارتفاع از سطح دریا در برگیرنده فاکتورهای اساسی از جمله شرایط اقلیمی در باغ است. که توجه به آن در سازگاری و عدم سازگاری درختان گردو موثر است. درختان گردوی خود را با توجه به ارتفاع از سطح دریای باغ و همچنین ارتفاع از سطح دریای مناسب برای رقم انتخاب نمایید.

شرایط آب و هوایی : هریک از ارقام نهال گردو قادرند در شرایط آب وهوایی خاصی بهترین عملکرد را داشته باشند. برای مثال در مناطق بسیار سرد میتوانید از ارقام نهال گردو سردسیری استفاده نموده و نگرانی بابت سوختن درختان نداشته باشید. خوشبختانه امروزه با پیشرفت روز افزون علم کشاورزی و انجام اصلاحات و پیوند برروی نهال ها، نهال های گردو اصلاح شده دارای قدرت رشد بالاتر؛ تحمل سرمایی و گرمایی بیشتر و از همه مهم تر محصول دهی و عمر اقتصادی بالاتری خواهند بود.

سن بلوغ و میزان محصول دهی : با توجه به موارد پیشین ارقام نهال گردو با بیشترین سازگاری در باغ را بیابید. البته نمیتوانید از سرعت و حجم باردهی درختان چشم پوشی کنید. ارقامی که بیشترین باردهی را در باغ به همراه داشته باشند. میتوانند شما را به درآمدهای چند صد میلیونی نزدیک کنند.

عمر اقتصادی : عمر اقتصادی از فاکتورهای مهم در ماندگاری و دوام سودآوری شما به حساب میاید. یعنی هرچه عمر اقتصادی درختان گردو بالاتر باشد؛ درخت تا سالیان بیشتری برای شما باردهی حداکثری به همراه خواهد داشت. این مورد نیز از ویژگی هایی است که پیش از احداث باغ گردو و خرید نهال گردو باید به آن توجه شود.

پایه پیوندی یا بذری : ارقام نهال گردو پیوندی با انجام اصلاحات برروی آنها توسط متخصصین کشاورزی؛ دارای باردهی بیشتر؛ مقاومت بهتر در برابر سرما و گرما و همچنین آفات و بیماری ها و عمر اقتصادی بالاتری هستند. اگرچه قیمت نهال گردو  بذری از پیوندی کمتر است. اما نهال گردو بذری به صورت سنتی رشد نموده و عملکرد آن نسبت به ارقام پیوندی ضعیف تر است.

متخصصین باغداری کدام ارقام را برای احداث باغ گردو به شما پیشنهاد میدهند؟

متخصصین باغداری همواره به دنبال تولید و احداث باغی هستند که بتواند بالاترین راندمان و عملکرد را از خود ارائه دهد. در این بخش بهترین نهال گردو به تفکیک آب و هوا مورد بررسی قرار میگیرد:

 

گردو 2

 

  • نهال گردو سردسیری: درختان گردو سردسیری باید بتوانند در برابر ناملایمات جوی به خوبی مقاومت نموده و نسوزند. در مناطق سردسیری معمولا زمستان ها طولانی بوده و باغ پوشیده از برف و یخبندان است. اگر درخت زودگل باشد؛ جوانه های گل در اثر سرما خواهند سوخت و محصول سال از دست میرود. از این رو درختان باید قدرت مقاومت در این شرایط آب وهوایی را داشته باشند. نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 7 تا 9؛ نهال گردو چندلر پیوندی؛ نهال گردو فرنور پیوندی.
  • نهال گردو گرمسیری: مناطق گرمسیری به علت گرمای زیاد و دریافت بیش از حد نور خورشید ممکن است بسوزند. درختی که در این مناطق میکارید باید بتواند در برابر گرمای شدید و خشکی منطقه دوام بیاورد. نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 5 تا 7، نهال گردو پکان آمریکایی.
  • نهال گردو معتدل: نواحی معتدل یکی از بهترین مناطق برای احداث باغ گردو به حساب میاید. البته با کاشت ارقام خاصی از گردو؛ بیشترین سودآوری از باغ را به همراه خواهید داشت. نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 4 و 7، نهال گردو چندلر پیوندی.

توصیه های مهم باغداران حرفه ای برای احداث باغ و نگهداری از باغ گردو چیست؟

 

 

در کنار انتخاب هوشمندانه و خرید بهترین نهال گردو با توجه به شرایط آب وهوایی و اقلیمی در باغ، کاشت اصولی نهال گردو و نگهداری از باغ نیز در افزایش بهره وری و سودآوری شما از باغ نیز موثر است. در ادامه مهم ترین توصیه های باغداران در کاشت و نگهداری از باغ را بررسی میکنیم:

 

گردو 3

 

  1. پس از انتخاب بهترین نهال گردو در منطقه و باغتان باید آن را نهالستان گردو مجوز دار تهیه نمایید. در هنگام خرید نهال گردو از نهالستان مجوز دار؛ به همراه نهال گردو شناسنامه معتبر و کارت گارانتی 2 ساله ارائه میشود. این ارقام به صورت تخصصی و اصلاح شده و کاملا سالم؛ متناسب برای کلیه شهرهای کشور تولید و عرضه میشوند. به این ترتیب ریسک های ناشی از خرید و احداث باغ گردو به حداقل میرسد.
  2. پیش از احداث باغ گردو باید آزمایش خاک و آب را به انجام برسانید. برای کسب اطلاع از نحوه انجام آزمایش آب و خاک؛ مقاله ای تحت همین عنوان را در سایت پالیز مطالعه فرمایید.
  3. پس از آماده سازی زمین و اصلاح خاک باید با توجه به طرح توجیهی و نقشه زمین و نوع رقم؛ فواصل کاشت را به صورت استاندارد در نظر گرفته و چاله های کاشت را یک فصل پیش از احداث باغتان در خاک ایجاد نماید.
  4. برای کسب اطلاع از نحوه کاشت نهال گردو به صورت استاندارد سایر مقالات ما را در سایت پالیز مطالعه فرمایید.

 

  1. شما میتوانید از مشاوره های کارشناسان و متخصصین پالیز درباره نحوه نگهداری؛ رسیدگی؛ آبیاری و مبارزه با بیماری ها و آفات به صورت رایگان بهره مند شوید.

نهالستان پالیز بزرگترین مرکز فروش نهال گردو در شمال غربی کشورمان است. این مرکز دارای مجوز معتبر و رسمی از جمله شناسنامه معتبر و رسمی؛ گواهینامه فعالیت و تاییدیه از جهاد کشاورزی میباشد. ما در نهالستان پالیز با بهره گیری از دانش تخصصی اقدام به انجام اصلاحات برروی نهال های گردو و تولید و پرورش نهال گردو برای کلیه شهرهای کشور نموده ایم. کلیه مجوزهای رسمی و معتبر از جمله شناسنامه نهال؛ کارت گارانتی 2 ساله معتبر، گواهی عاری از آفات و کارت سلامت نهال؛ کارت قرنطینه به همراه کلیه نهال های گردو برای شما ارسال میشود. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا دریافت مشاوره های رایگان میتوانید با ما به صورت آنلاین؛ تلفنی؛ حضوری در ارتباط باشید.

برای خرید عمده نهال گردو پیوندی و بذری شناسنامه دار و ثبت سفارش می توانید به وبسایت نهالستان پالیز به آدرس https://paliznahal.ir/ مراجعه نمایید.

شماره تماس : واحد پشتیبانی و فروش نهالستان پالیز ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸ – ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

آدرس دفتر : آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان ۲۴ متری فرهنگیان شرکت پالیز

آدرس گلخانه : آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.