جی پلاس؛

خشکسالی گل در لیگ برتر

نیم فصل دوم لیگ برتر با فقر مفرط در گلزنی آغاز شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ با پایان جام ملت های آسیا، بسیاری انتظار آغاز دوباره لیگ برتر را می کشیدند و این توقع را داشتند تا پس از وقفه ای طولانی، نیم فصل دوم لیگ به شکلی داغ و هیجان انگیز آغاز شود و تیم ها برای بهبود وضعیت خود در جدول، با تمام توان خود در زمین حاضر شوند.

با این حال، آمار گلزنی تیم ها در هفته شانزدهم لیگ برتر، به شکل نگران کننده ای کاهشی است. طی روزهای اخیر، 7 بازی از 8 بازی هفته شانزدهم برگزار شد و یک بازی(تراکتور-سپاهان) به دلیل دیدار آسیایی شاگردان مورایس به تعویق افتاد. در این 7 بازی، فقط 6 بار توپ از خط دروازه ها عبور کرد. این یعنی حتی میانگین یک گل در هر بازی هم در این هفته از بازی های لیگ رقم نخورد تا فوتبال دوستان، هفته ای سرد و خشک را از لحاظ تعداد گل ها و ارائه فوتبالی تهاجمی از تیم های لیگ برتر شاهد باشند.

این اتفاق در حالی در این هفته از بازی های لیگ افتاده است که در هفته اول رقابت های لیگ بیست و سوم، فقط یک بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید و در هفت بازی دیگر، 18 بار توپ از خط دروازه ها عبور کرد.(میانگین 2.25 گل در هر بازی) این آمار در هفته پانزدهم لیگ(آخرین هفته نیم فصل اول)، 15 گل است.(میانگین 1.8 گل در هر بازی)

باید دید در هفته های آتی لیگ برتر که هفته هایی سرنوشت ساز در تعیین قهرمان، کسب سهمیه های آسیایی و مشخص شدن تیم های سقوط کننده خواهد بود، موتور گلزنی تیم ها روشن خواهد شد یا فوتبال ایران نیم فصلی فقیر را از حیث گلزنی شاهد خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید