داد کاپیتان و چشمی هم درآمد؛

روایت بی‌پرده استقلالی ها از اختلافات درونی عمیق و بی‌پولی

بازیکنان تیم استقلال به شدت از وضعیت مدیریتی حاکم بر این باشگاه گلایه دارند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ محمدحسین مرادمند مدافع تیم فوتبال استقلال، پس از برد 1-0 این تیم مقابل صنعت نفت آبادان گفت: خدا را شکر بعد از تعطیلی لیگ توانستیم در اولین بازی سه امتیاز را بگیریم. ما در این مدت خوب تمرین و دستورات کادر فنی را خوب اجرا کردیم، اما خُب همچنان مشکل داریم. درست است که می‌بریم، اما خودمان و هواداران خسته شده‌ایم. ما برنده می‌شویم و نباید اینگونه صحبت کنیم، اما هنوز که هنوز است، تکلیف پول پارسال ما مشخص نیست. برخی از نفرات امسال پول گرفته‌اند و برخی نه. این مسئله در ادامه روی روند کارمان تاثیر می‌گذارد. اینها مشکلاتی است که الان داریم.

وی ادامه داد: ما اینگونه صحبت می‌کنیم تا خدای ناکرده اگر روزی نتیجه نگیریم و صحبت کنیم، نگویند که الان شروع به بهانه‌گیری کرده‌اند. ما هنوز مشکل داریم و مدیریت باید برطرف کند. اول فصل که زمان نداشتند، اما الان که زمان و همه چیز وجود داشته و لیگ هم 50 روز تعطیل بوده است، دیگر چه بهانه‌ای دارند؟

مرادمند با اشاره به اینکه دریافتی بازیکنان استقلال متغیر بوده است، درباره عدم حضورش در تیم ملی و همراهی این تیم در جام ملت‌های آسیا گفت: می‌توانستم باشم، اما کمی بدشانس بودم. رباط داخلی پاره شد و این هم دست تقدیر بود.

مدافع تیم فوتبال استقلال درباره شکاف میان مدیریت و کادر فنی این تیم هم خاطر نشان کرد: شک نکنید که این شکاف از اول فصل بوده است و الان هم ادامه دارد. وقتی کسی بتواند کار خود را به نحو احسن انجام بدهد، به چه دلیل باید دعوا کند؟ هر کسی مسئولیت دارد. من وقتی خوب بازی می‌کنم، کسی نمی‌تواند از من خُرده بگیرد. ما حتماً مشکل داریم و این مشکل هم برطرف نمی‌شود.

 

همچنین روزبه چشمی که از بازیکنان باتجربه و قدیمی استقلال در این فصل به حساب می آید، پس از برتری مقابل صنعت نفت گفت: از بیرون می‌گویند تیم باید نتیجه بگیرد و کاملاً هم به حق است، ولی تمرکز بازیکن باید بیشتر روی فوتبالش باشد. نمی‌شود که بازیکن در طول هفته روی 10 چیز دیگر درگیری ذهنی داشته باشد و مشکلات هم حل نشود. بازی را می‌برید اما ممکن است یک جایی این ذهن ناآرام مشکل‌ساز شود. من باز هم امید حامدی‌فر را می‌گویم؛ اصلاً نمی‌دانم برای این بچه باید چه کار کنیم. تا جایی که می‌دانم قرارداد او اول فصل یک میلیارد بسته شده است. قرار بوده در نیم‌فصل یک مبلغی روی آن بگذارند اما الان پاسخگو نیستند، مثل قرارداد سعید مهری. الان شرایط حامدی‌فر هم مقابل مهری است. مثلاً‌ هفته پیش یک واریزی داشتند، اما بازهم برای او پولی نریختند.

وی درباره اینکه مرادمند گفته است به او اعلام کردند مطالبات فصل قبل را از مدیران قبلی بگیرد، گفت: بچه‌ها در مورد مطالبات فصل قبل حرف می‌زدند من گفتم باید فراموش کنیم. آنقدر گفتیم که به نظرم دیگر باید فراموش کنیم. می‌گویند چرا سال پیش نگرفتید؛ شما حداقل شاهد هستید که ما این حرف‌ها را سال قبل هم می‌زدیم. شخص برای ما مهم نیست. واقعاً گفتند مطالبات را از مدیران قبلی بگیرید و چرا هفت ماه پیش حرف نمی‌زدید؟!

هافبک تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این پرسش که به نظرش چه زمانی این اختلافات بین کادر فنی و مدیریت استقلال حل خواهد شد، عنوان کرد: نمی‌دانم باید آرزو کنیم، به خدا متوسل شویم یا ان‌شاءالله بگوییم.

«چقدر از فصل قبل طلب دارید؟»، چشمی در پاسخ به این سؤال تصریح کرد: این یک بحثی است که مفصل است. مثلا من می‌گویم 20 درصد ولی باشگاه می گوید 10 درصد. در این مورد هم اختلاف داریم. مثلاً‌ ما آپشن گذاشتیم اگر من به این چیز دست بزنم 100 میلیون آپشن می‌گیرم، اما الان می‌گویند تو نباید به آن شی آبی دست می زدی، باید به سبز دست می‌زدی! یعنی می‌گویند یک‌سری از بندها قابل اجرا نیست. با اینکه سال قبلش قابل اجرا بوده است. الان خودشان از سیستم مالیاتی این مبلغ‌ها را در آوردند. یعنی درصدها بدون این آپشن‌ها است، ولی ما بازیکن هستیم و روی آن حساب کردیم. ما باید مالیات را از روی آن قرارداد بدهیم ولی باشگاه آن مبلغ را کم می‌کند و آنطور که می‌خواد پول می‌دهد.

 

مهدی مهدی پور، زننده تک گل استقلال مقابل صنعت نفت دیگر بازیکنی بود که پس از بازی با خبرنگاران گفت و گو کرد. او در خصوص شرایط فعلی استقلال گفت: 

ما موقعیت‌های زیادی داشتیم و می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم. باید سعی کنیم که از موقعیت‌ها بهتر استفاده کنیم، چون شرایط از دست دادن امتیاز را نداریم تا بتوانیم به چیزی که مدنظرمان هست، برسیم.

وی درباره اختلافات مدیریتی و کادر فنی گفت: متأسفانه اتفاقاتی است که در باشگاه ما افتاده و نمی‌دانم. یکسری از بازیکنان ما مشکلاتی دارند و باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد. ما یک مقدار زیادی از دریافت‌های سال قبل‌مان باقی مانده است و امیدواریم که خطیر بتواند مشکلات را برطرف کند تا در ادامه فصل مشکل نداشته باشیم.

مهدی‌پور در پاسخ به این سؤال که امسال چند درصد دریافتی داشته است، گفت: دقیق نمی‌دانم، چون حساب و کتاب‌ها طوری است که نمی‌دانیم چقدر گرفتیم، ولی فکر می‌کنم که امسال 35 یا 40 درصد گرفتم. یکسری از بچه‌ها از امسال‌شان در سه چهار روز گذشته یک درصدی واریزی داشتند، ولی برای یکسری از بازیکنان واریزی صورت نگرفته است و مشکل دارند. طلب من هم از فصل پیش مبلغ قابل توجهی است و یک درصد قابل توجهی از اصل قرارداد و یکسری از آپشن‌هایی که باشگاه باید پرداخت کند، هنوز نگرفته‌ام. ما باید تمرکزمان روی کارمان باشد تا بتوانیم بازی به بازی جلو برویم و به آن چیزی که می‌خواهیم برسیم.

هافبک تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این پرسش که با وجود صدرنشینی، هواداران این تیم نگران هستند، تصریح کرد: درست است امروز بازی را یک بر صفر بردیم، ولی بازی قابل قبولی انجام دادیم. این برد را ما به هواداران تقدیم می‌کنیم و بعد از آن به یامگا تقدیم می‌کنیم که جای خالی‌اش احساس می‌شود. یک موضوع دیگر هم غیبت هاشمی‌نسب است که علت آن را نمی‌دانم. حضور او به لحاظ روحی و روانی در تیم ما تأثیرگذار است. ما دل‌تنگ هاشمی‌نسب هستیم و باید صد درصد کنارمان باشد.

امید حامدی فر، دیگر بازیکنی بود که درباره شرایط بد حاکم بر باشگاه استقلال صحبت کرد. او در ابتدا گفت: یکسری حواشی پیش آمدم و خیلی ناراحت هستم. هوادار خیلی چیزها را نمی‌داند. باعث افتخارمان است که این پیراهن را پوشیده‌ایم، اما هر بازیکنی برای خرج و مخارجش به پول احتیاج دارد. اگر ما درست زندگی نکنیم، هوادار هم به ما ایراد می‌گیرد و این به حق است.

وی افزود: می‌خواهم بی پرده حرف بزنم، چون فشار زیادی رویم است؛ قرارداد من 8،9 میلیارد تومان بوده و به خاطر سقف بودجه به یک میلیارد رسید و اسنادش موجود است. قراردادم را به عشق استقلال پایین آوردم، 6 ماه هم خانه نداشتم، خانه یکی از دوستانم در یک اتاق بودم و وعده غذایی نداشتم که بخورم. تا الان مصاحبه نکرده‌ام، اما الان که روبه‌روی هواداران قرار گرفته‌ام، اذیت می‌شوم. به استقلال عشق دارم و 7،8 میلیارد از قراردادم کم کردم. کمتر کسی این کار را انجام می‌دهد. با عشق دست به این کار زدم، اما دیگر هیچ پولی در کارتم نیست. برای اینکه زندگی‌ام را بچرخانم و یک وعده غذایی داشته باشم، پول ندارم. ضمن اینکه از این یک میلیارد هم 600،700 میلیون گرفتم. سال قبل هم پایین‌ترین دریافتی را داشتم، یعنی 42 درصد از قراردادم را گرفتم و امسال هم از قراردادم کم کردم. گفتند درست می‌کنیم، اما کسی نیست جوابگو باشد.

حامدی‌فر در پایان درباره برخورد با یامگا که باعث آسیب دیدگی شدید چشم این بازیکن فرانسوی شده، گفت: من از همه بیشتر ناراحت هستم. چه بگویم؟ آن اتفاق سهوی بود. یامگا از پشت آمدم و ندیدم. خانواده‌ام نیز فحش خوردند، اما چه بگویم؟

سیدحسین حسینی، کاپیتان و دروازه بان تیم استقلال هم در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و گفت: می‌دانستیم بازی سختی داریم. بازی با تیم‌های پایین جدول سخت است و می‌آیند و دفاع می‌کنند. این هم کار را برای ما سخت می‌کند.

وی در واکنش به اختلافات پیش آمده بین کادر فنی و مدیریت باشگاه استقلال تصریح کرد: من قبلاً هم گفتم که این اختلافات به تیم ضربه می‌زند. ما پارسال خیلی تیم خوبی داشتیم، ولی اختلافاتی که پیش آمد خیلی به تیم ضربه زد و آخر فصل هم جایگاهی نداشتیم. مطمئناً اگر ادامه داشته باشد تیم ضرر می‌کند. خیلی بهتر است این مشکلات حل شود، ولی همانطور که می‌دانید ما مشکلات زیادی داریم. خودمان هم خسته شدیم. الان 40 درصد از فصل قبل طلب داریم. یک نفر بگوید چه تلاشی در حال انجام است که ما به پول‌مان برسیم. ما هیچ تلاشی نمی‌بینیم. اگر اینطور است همان اول فصل بگویند مجانی قرارداد ببندید، نه اینکه یک قرارداد بسته شود و بعد 40 درصد بماند و مدیرعامل بگوید من در آن زمان مدیرعامل نبودم و از مدیر قبلی بگیرید. این درست نیست که ما این صحبت‌ها را بشنویم. هیچ تلاشی هم صورت نمی‌گیرد.

کاپیتان تیم فوتبال استقلال در واکنش به این موضوع که علی خطیر پیش از مدیرعاملی وعده حل مشکلات مالی را داده بود، گفت: ما می‌دانیم که مدیرعاملی در استقلال سختی خاص خودش را دارد. خطیر هم این را می‌دانست. ما چند اسپانسر داریم و فکر می‌کنم از قرارداد امسال 35 درصد گرفتیم. به نظرم که تنهاترین تیم ایران ما هستیم.

حسینی در پاسخ به این پرسش که آیا نمی‌تواند به‌عنوان کاپیتان بین کادر فنی و مدیریت وساطت کند، خاطر نشان کرد: در ابتدای فصل مشکلاتی بود و من تا جایی که می‌توانستم تلاش کردم که این مشکلات حل شود. در بحث سقف قرارداد هم من واسطه شدم و بچه‌ها قرارداد را کم کردند، ولی تیم‌های دیگر رعایت نکردند. این وسط من شرمنده شدم. الان حامدی‌فر اول فصل در حق باشگاه لطف کرده و قراردادش را کم کرده است. یک قول‌هایی دادند که در نیم‌فصل آن را درست کنند، اما عملی نشد. آیا بد است بازیکن لطف کرده و قراردادش را کم کرده است و الان به قول‌شان عمل نمی‌کنند؟

وی در مورد دلیل غیبت مهدی هاشمی‌نسب در تمرینات هم به خبرنگاران اظهار داشت: نمی‌دانم! فکر می‌کنم در ادامه همین مشکلات باشد. امیدوارم این مشکلات برطرف شود. ما کادر فنی خیلی خوبی داریم و بازیکنانی یکدل. اگر مشکلات حل شود می‌توانیم به موفقیت برسیم، ولی اگر این اتفاق رخ ندهد مطمئناً به مشکل می‌خوریم.

بازیکن ملی‌پوش استقلال راجع به شکست تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 هم تصریح کرد: در تیم ملی تمام تلاش‌مان را کردیم. به نظرم بهترین زمان ممکن بود که به موفقیت برسیم، ولی واقعاً شکست مقابل قطر حق‌مان نبود، اما گل سوم این تیم همه چیز را خراب کرد.

حسینی در واکنش به سؤالی در مورد بازی نکردنش در جام ملت‌ها و همچنین انتقاداتی که نسبت به عملکرد علیرضا بیرانوند مطرح شد، اظهار کرد: درست نیست من علیه کسی صحبت کنم. تا 10 روز پیش آنجا یک هدف داشتیم و درست نیست علیه کسی حرف بزنم. من سعی کردم تمرین کنم و بعد از آن نظر کادر فنی بود.

دیدگاه تان را بنویسید