یادداشت جی پلاس

سیلی سخت هادی ساعی به ورزش ایران!

قهرمان ایرانی تکواندوی جهان و المپیک در حاشیه مسابقات لیگ اقدام دور از اخلاقی انجام داد و با دبیر سازمان لیگ درگیر شد و به صورت او سیلی زد!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، شبنم روحی- روز گذشته در حاشیه مسابقات لیگ تکواندو اتفاق عجیبی رخ داد که باعت تاسف کل جامعه ورزش شد که در جریان رقابت ها هادی ساعی با مصطفی بابایی دبیر سازمان لیگ درگیر شد و به صورت او سیلی زد.

ساعی در اظهارنظری اعلام کرد که رسانه ها برای دیده شدن اقدام به انتشار چنین اخباری می کنند و درواقع مسئولان بودند که به او توهین کردند. قهرمان جهان و المپیک درباره این اتفاق گفت: از سال قبل چند باری به دوستان اعلام کردم که نام مرا پشت میکروفون اعلام نکنند. من عادت ندارم به جایگاه ویژه بروم و معمولا کنار بچه ها روی سکوها می نشینم. هفته گذشته هم من از صبح در سالن بودم، اما نزدیک ظهر بود که رییس فدراسیون وارد سالن شد و من وقتی کنار او رفتم، تازه گوینده اعلام کرد که هادی ساعی هم در سالن است و به او خوشامد می گوییم. من هم به آقای پولادگر گرفتم که این عین بی احترامی است که بعد از چند ساعت نام مرا اعلام می کنند. امروز نیز دقیقا همین اتفاق افتاد. من در سالن بودم که تمجید رییس سازمان لیگ آمد و گفت که به جایگاه ویژه بروید، اما من از او تشکر کردم و گفتم که روی سکوها راحت هستم. شاید 10 بار به او تاکید کردم که نام مرا پشت بلندگو اعلام نکنند، اما بازهم دیدم بعد از نیم ساعت دبیر سازمان لیگ نام مرا گفت. به همین خاطر دیگر از کوره در رفتم. با این کارها می خواهند مرا اذیت کنند. برخی در فدراسیون تکواندو ناراحت هستند که من آنجا هستم. حتی نحوه اعلام کردن نام من هم عجیب است. می گویند قهرمان تکواندوی جهان آمده، اما من پرافتخارترین ورزشکار المپیک و مدیرفنی تیم ملی هستم. به این آقا گفتم که یا مرا نمی شناسی یا از روی عمد این کار را می کنی.

ساعی در حالی این صحبت ها را انجام داد که رسانه های منتشر کننده این خبر در سالن برگزاری مسابقات حاضر بودند و خود مصطفی بابایی هم درگیری فیزیکی را تایید کرده است. ضمن اینکه او موضوع را به شکل دیگری توضیح می دهد؛ بابایی می گوید: ایشان از اینکه خیر مقدم صورت گرفته از سوی بلندگوی سالن نسبت به او به عنوان مدیر فنی تیم فرمانیه دیر صورت گرفته است،ناراحت بود.

این موضوع وقتی تاسف بار می شود که ساعی برخی اتفاقات را دلیل قانع کننده و منطقی برای دلیل عصبانیت و کتک کاری خود می داند. درواقع او که خود را پرافتخارترین ایرانی المپیک می داند به خود اجازه می دهد هربار عصبانی شد هرکسی را که دوست داشت را کتک بزند!

ساعی قطعا تکواندوکار قابل احترام و قهرمان بزرگی در تاریخ ورزش ایران بوده و هست اما حالا با این رفتار طلاهای او رنگ دیگری به خود گرفته و متاسفانه باید گفت او در میدان پهلوانی نمره قبولی را نگرفت. ورزشکاری که خود را پرافتخارترین می داند و قطعا الگوی دیگر ورزشکاران است چنین رفتارهای نادرستی از خود بروز می دهد. برخی رفتارها و صجبت های هادی ساعی در سال های گذشته نشانی از یک فرد با تجربه و الگو ندارد و چه ناامید کننده است که ما قهرمانانمان را درچنین موقعیتی می بینیم.

شاید اگر ساعی در دوران ورزش حرفه ای خود چنین حرکاتی را انجام می داد انتقاد کمتری به او می شود اما تصور فحاشی و کتک کاری چنین اسطوره ای در سالن مسابقات و جلوی چشم دیگران قابل باور نیست.

شاید سیلی دیروز ساعی، سیلی پرافتخارترین ورزشکار ایرانی به منش پهلوانی و اخلاق بود و قطعا ورزش ایران سیلی که از ساعی خورده را فراموش نخواهد کرد. ای کاش او حداقل بعد از این اتفاق با یک عذرخواهی درصدد جبران برمی آمد نه اینکه برکار زشت و نادرستش اصرار کند و دیگران را عامل عصبانیت خود بداند. زحمات و تلاش های هادی ساعی برای ورزش ایران و تک تک لحظاتی که او پرچم ایران را بالا برد قابل احترام است اما ای کاش او می گذاشت مدال هایش همان طلا بماند!

 

دیدگاه تان را بنویسید