گزارش جی پلاس از درخواست غیرحرفه ای مسئولان تیم های لیگ برتری

میلیاردرهای ورزش ایران به ماسک دسترسی ندارند!

روز گذشته چند باشگاه لیگ برتری در نامه ای مشترک، از فدراسیون فوتبال در خواست کردند به دلیل عدم دسترسی به امکانات استاندارد بهداشتی، فدراسیون باید اقلام بهداشتی را به صورت کامل در اختیار باشگاه ها قرار بدهد!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، پس از آن که اعلام شد از اول خرداد تیم های لیگ برتر فوتبال ایران می توانند تمرینات خود را طبق پروتکل های بهداشتی مورد تایید ستاد ملی مبارزه با کرونا آغاز کنند، جمعی از تیم ها درخواستی را به فدراسیون فوتبال ارسال کردند. درخواستی که جای تفکر و البته تاسف دارد.

نامه ارسالی به فدراسیون فوتبال به شرح زیر است:

با سلام 

احتراما، به استحضار می‌رساند با توجه به دستور آن سازمان محترم مبنی بر برگزاری تمرینات تیم‌ها و با در نظر گرفتن اینکه این باشگاه دسترسی به امکانات استاندارد بهداشتی جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعیین شده را ندارد، لذا خواهشمند است نسبت به در اختیار گذاشتن اقلام ذیل دستورات مقتضی را مبذول فرمایید.

1- تونل ضدعفونی کننده استاندارد

2- مواد و اقلام مورد نیاز جهت ضدعفونی کردن چمن ورزشگاه 

3- مواد ضدعفونی‌کننده دست 

4- دستکش و ماسک N95

5- دستکش یکبار مصرف و ماسک یکبار مصرف 

 6- کیت استاندارد تست کرونا 

پیشاپیش از حسن توجه جنابعالی کمال تشکر را داریم.

سوالی که از این نامه پیش می آید این است که آیا تیم ها و باشگاه ها دسترسی برای خرید موادضدعفونی کننده، دستکش و ماسک ندارند؟! مردم عادی که از مدت ها قبل در شهر تردد می کنند و حتی به اندازه فوتبالیست ها و باشگاه ها در آمد ندارند، چگونه ماسک و دستکش و ... تهیه کردند؟!

در روزهایی که تمام ورزشکاران به خصوص فوتبالیست های سرتاسر جهان به کمک مردم آسیب دیده از ویروس کرونا آمده اند تا مشکلات آن ها کمتر شود، در لیگ به ظاهر حرفه ای ایران باشگاه ها از فدراسیون می خواهند ابتدا تمامی وسایل مورد نیازشان فراهم شود و بعد بازی کنند!

تاسف برانگیز است باشگاه هایی که ادعای حرفه ای بودن می کنند و به بازیکنان پول های میلیاردی پرداخت می کنند، از خرید ابتدایی ترین وسایل بهداشتی برای تیم خود ناتوان هستند. آیا قابل قبول است که تیم های لیگ برتری ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده دست را از فدراسیون بخواهند؟ آیا برای بازی کردن در زمین مسابقه که شغل فوتبالیست ها محسوب می شود باید از فدراسیون گروکشی شود؟

در سرتاسر دنیایِ ورزش بازیکنانی که از درآمدهای بالاتری برخوردار بودند به مردم کمک کردند؛ آن چه که در ایران کمتر دیده شد و بیشتر جدل درباره ادامه دادن یا ندادن لیگ و یا اینکه قهرمانی حق چه تیمی است بود و حالا هم تیم ها چنین درخواستی را از فدراسیون فوتبال می کنند! عدم دسترسی به تونل استاندارد ضدعفونی کننده و کیت استاندارد تست کرونا جزو موارد منطقی محسوب می شود اما اینکه باشگاهی ادعا کند به ماسک، دستکش و ماده ضدعفونی کننده استاندارد دسترسی ندارد با هیچ منطقی سازگار نیست. این اتفاق شاید کمی شبیه به مصاحبه بازیکنانی بود که چند ماه پیش اعلام کردند پول خرید یک جفت کفش را هم ندارند و کرایه خانه شان عقب افتاده!

این خواسته درحالی مطرح شده که مراکز درمانی، مشاغل خطرناک تر و حتی بسیار از خانواده های کمتر برخوردار، نیاز مبرم به ماسک و مواد ضدعفونی کننده دارند اما هرکدام به دلایل متفاوت دچار مشکل در تهیه این اقلام شده اند اما  باشگاه ها به راحتی بدون آن که تصور کنند درخواست شان منطقی است یا خیر این خواسته را مطرح می کنند.

کسی از باشگاه های ایرانی توقع ندارد که به مانند بایرن مونیخ و یا دورتموند ماسک خاص خودشان را تولید کنند و حتی با این کار به کمک مردم و دولت هم بیایند اما حداقل توقع این است که فوتبالیست ها را تافته جدا بافته ندانند و باور کنند که اعلام برگزاری ادامه لیگ به نوعی دستور برای حاضر شدنشان بر سرکار است، نه یک خواسته ملتمسانه!

کرونا هنوز از بین نرفته است و با توجه به پیش بینی وزارت بهداشت در فصل پاییز و زمستان به احتمال فراوان کشور باردیگر با شیوع گسترده آن رو به رو می شود، بنابراین نیاز کشور به ماسک و مواد ضدعفونی کننده هنوز از بین نرفته که باشگاه ها تقاضا دارند همه چیز در اختیارشان قرار بگیرد.

باشگاه های فوتبال ایران و البته بازیکنان میلیاردی با مراجعه به شرکت های های بهداشتی توانایی تهیه اقلامی چون ماسک را دارند و بهتر است به جای ارسال نامه برای در اختیار داشتن آن ها کمی به فکر حرفه ای شدن باشند تا برای فرار از پرداخت دستمزد بازیکنان خود به دنبال تعطیلی لیگ نباشند. باشگاه هایی که هنوز هم به دنبال دادن شماره حساب و جمع کردن کمک از هواداران خود هستند بهتر است اگر توانایی اداره حرفه ای آن را ندارند از تیم داری انصراف بدهند.

خداحافظی همیشگی دیبالا از دنیای فوتبال!

رفتار عجیب استقلالی های مخالف/ وقتی فقط لیگ کرونا دارد! +عکس

کرونا و سرگیجه سازمان لیگ/ کدام شهرها میزبان لیگ برتر می شوند؟

اعتراض اتحادیه پزشکان انگلیس به واگذاری ماسک ها

درخواست چند باشگاه لیگ برتری از فدراسیون فوتبال

دیدگاه تان را بنویسید