جی پلاس

چرا باشگاه السد از قلعه نویی تقدیر کرد؟

قبل از بازی السد و سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا تیم قطری از قلعه نویی تقدیر کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، دیدار تیم های السد و سپاهان در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه خانگی تیم قطری برگزار شد و شاگردان ژاوی با نتیجه 3 بر صفر برابر سپاهان پیروز شدند.

قبل از آغاز این بازی باشگاه السد با اهدای پیراهن شماره 16 از امیر قلعه نویی تقدیر کرد.

در سال 1987 قلعه نویی در این تیم و با پیراهن شماره 16 بازی کرد؛ هر چند که خیلی زود از این تیم جدا شد و به استقلال برگشت.

نکته جالب توجه این است که این باشگاه بعد از حدود 33 سال از بازیکن ایرانی که چندماه برایش بازی کرد تقدیر کرده است. با توجه به اینکه در سال های اخیر در فوتبال ایران، تیم ها علیه بازیکنان و مربیان سابق خود (یا برعکس) صحبت می کنند و یا شعارهایی در این رابطه روی سکوها شنیده می شود، کار باشگاه السد جالب توجه است.

تقدیر از امیرقلعه نویی که بیش از سه دهه پیش برای چندماه در السد بازی کرد برای فوتبال سرشار از درس اخلاق و رفتار درست با حریفان است. فحاشی، تهمت و بداخلاقی نسبت به بازیکنان، مربیان و حتی هم تیمی های گذشته آن چیزی است که بارها  و بارها دیده شده است. با وجود اینکه قبل از بازی ها مربیان با یکدیگر دست می دهند و یا حتی به یکدیگر گل هم هدیه می دهند اما در جریان بازی همه چیز تغییر می کند.

بداخلاقی در جریان بازی و البته صحبت های تند در کنفرانس خبری به وضوح دیده شده است و به نظر می رسد بهتر باشد قبل از بازی نه گل به یکدیگر هدیه بدهند و نه در آخر با یکدیگر درگیر شوند. این رفتار شاید متضاد ضرب المثل  "از محبت خارها گل می شود" باشد!

دیدگاه تان را بنویسید