به گزارش ایرنا ، وحید قاسمی مخترع و کارآفرینی است که در سال 1388 موفق به ساخت دستگاهی به نام دودگیر خودرو شد که قادر بود 50 درصد آلودگی هوای اگزوز ماشین را کاهش دهد، این اختراع توسط چندین استاد دانشگاه و توسط خود ایران خودرو آزمایش و تایید شد.
این مخترع با گزارش ایرنا در لرستان درسال 1388 به کشور معرفی شد که در آن دوران صدا و سیما و خبرگزاری ها و روزنامه ها نیز با تهیه سلسله گزارش ها و مصاحبه های به معرفی اختراع وی پرداختند.
قاسمی پس از سال ها پی گیری در نهایت موفق نمی شود اختراع خود را به تولید برساند.
این جوان با سلیقه با تغییر رویکرد پس از چندسال و مشکلات شدید اقتصادی امروزه به کار آفرینی تبدیل شده که علاوه بر تامین زندگی خوب برای خود توانسته زمینه فعالیت و کار هفت نفر بصورت مستقیم و 300 نفربصورت غیر مستقیم را فراهم نماید.
او می گوید زندگی من این پیام را دارد که شغل فقط در کار اداری و دولتی خلاصه نمی شود و می توان بدون کمک دولت و دریافت تسهیلات دولتی و با کمترین امکانات درآمدزایی و کارآفرینی کرد.
قاسمی به عنوان یک جوان بیکار روستایی، روزگاری در سر چهار راهها برای کارگری ساده ساعت ها معطل می ماند اما با تلاش و کوشش خود و بدون بهره گیری از امکانات دولتی و تنها با بهره گیری از ذهن خلاق خود امروزه بازاریاب و مدرس اینترنتی شده است.
زندگی این جوان 26 ساله روستایی در دلفان می تواند بر ای خیل عظیم جوانان بیکار جویای کار الگویی باشد که می توان از فقر و فلاکت به موفقیت دست یافت.
وحید قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مورد سرانجام اختراع خود می گوید: از هر مسوولی که مربوط به اختراع بود وقت ملاقات گرفتم و به ملاقات آنان رفتم اما کاری برایم نکردند حتی یکی از این عزیزان به من گفت اگر می خواهی به نتیجه برسی باید کفش آهنی و عصای سربی داشته باشید.
وی افزود: بعد از اینکه در این زمینه موفق نشدم به جای اینکه از مسئولان گلایه کنم به خدا توکل کردم تا مسیر جدیدی در زندگی ام گشوده شود.
قاسمی تصریح کرد: نقطه تحول در شغل من زمانی کلید خورد که در فضای مجازی در یک گروه به دنبال تبادل زبان لکی میچرخیدم و مطالب را می خواندم که یک اتفاق خاص برایم من افتاد.
وی افزود: در این گروه یک مدیر موسسه آموزش زبان بود که یک کار تبلیغاتی برای این موسسه انجام دادم که مدیر این موسسه که یک خانم 60 ساله بود در قبال این کار هفته ای 60 هزار تومان به من می داد که تعجب کردم و پرسیدم مگر در فضای مجازی پول هم می شود بدست آورد.
قاسمی اظهار داشت: حقوق هفته 60 هزار تومان ما به 250 هزارتومان افزایش یافت که در ادامه کم کم یاد گرفتم که در فضای مجازی هم می شود شغل و درآمد خوب داشت و به دنبال شغل کارهای تبلیغاتی در فضای مجازی رفتم و حتی رشته دانشگاهی خود را تغییر داده تا با دانش فعالیت کنم.
قاسمی تصریح کرد: شکی نیست که درآمد کسب و کار الکترونیک بهتر از مشاغل دولتی است.
وی در پاسخ به این سئوال که چرا جوان ها اکثرا دنبال شغل دولتی هستند؟گفت: شکی نیست شغل های دولتی محدود و دولت نمی تواند تمامی جوانان بیکار را استخدام کند لذا باید جوانان خودشان دست بکار شوند و کار آفرین باشند.
وحید قاسمی سرابی متولد 1371 روستای سراب احمدوند در شهرستان دلفان لرستان هم اکنون با توجه به درآمد کافی خود دانشجوی فوق لیسانس کسب و کار الکترونیک در دانشگاه علوم تحقیقات تهران است.
همت ،تلاش و پشتکار این جوانان لرستانی پیام روشن و آشکاری به بیکاران و جوانان ناامید از شغل دولتی دارد که می توان از فقر و تنگدستی به ثروت حلال رسید.
7270/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
23 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.