محمد علی وکیلی، عضو هیات رییسه مجلس گفت: به نظر من فیلترینگ تلگرام پاک کردن صورت مساله است.

به گزارش جماران، شنیده ها حاکی از آن است که احتمالا تلگرام در سال آینده فیلتر شود، محمد علی وکیلی، نماینده مردم تهرا دراین باره گفت: باتوجه ذات این فناوری و شرایطی که هر روز در تحول این حوزه اتفاق می افتد درست نیست که در کشور یک موضع سلبی جلوی تلگرام گرفته شود. 

وی ادامه داد: کشور ایران کشوری نیست که بشود آن را محدود کرد، کشور ما در یک چهار راه ارتباطی قرار دارد، مردم بسیار مرتبط با فضاهای جهانی هستند و  بستن ابزارهای اطلاع رسانی هزینه کشورداری را زیاد می کند.

این عضو کمیسیون فرهنگی گفت: بهترین کار این بود که دوستان ما هزینه نظارتیشان را بالا ببرند.

وکیلی تصریح کرد: این هزینه نظارتی معنای آن ممنوعیت و یک طرفه کردن جاده اطلاع رسانی نیست.

وکیلی درباره سهمی که تلگرام در ایجاد کسب و کار داشته گفت: اگر ابزار تلگرام را ببندند با توجه به سهمی که در اقتصاد ملی دارد، بر لشگر بیکاران افزوده می شود.

این نماینده مجلس درباره نگرانی ها درباره فضای فعلی تلگرام گفت: البته من موافق دلنگرانی هستم, به طور مثال، در خصوص بی اخلاقی هایی که از قبل این فضاهای مجازی رواج پیدا می کتد، نسبت هایی که به افراد داده می شود و نشر پیدا میکند و در جایی امکان دفاع برای آن وجود ندارد، ورود این فضاها به حریم خصوصی و احیانا ترویج برخی بداخلاقی ها حتما با فرهنگ ما مغایر است من اما با این محتواها کار ندارم، به لحاظ شکلی این که ما صورت مساله را پاک کنیم و مردم را محروم کنیم از جاده اطلاع رسانی این صحیح نیست، فیلترینگ تلگرام تصمیم قابل دفاعی نیست. 

وکیلی ادامه داد: ما باید پروتکل های رفتار مردم در فضای مجازی، پروتکل های ناظر بر فعالیت رسانه ها را طراحی کنیم. و بگوییم فعالیت تلگرام مبنی بر آن است که پروتکل ها را رعایت کند، یکی از این پروتکل ها رعایت حقوق افراد است، احترام به عقاید مردم و ... اگر قرار باشد از این پروتکل ها تخطی شود،  این می تواند شامل جریمه شود.

وی در پایان تاکید کرد: اما اینکه راه ارتباطی بسته شود، صحیح نیست، زیرا تلگرام نباشد ابزار دیگری جایگزین می شود و یا هزینه ای برای مردم به همراه خواهد داشت برای استفاده از فیلتر شکن. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 886108
  • منبع: خبر فوری
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.