یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

فؤادی که من می شناختم

با پیروزی انقلاب اسلامی راه خدمت را در پیش گرفت و نماینده اهواز در دوره اول مجلس شورای اسلامی شد. هرچند اکثریتی از نمایندگان آن دوره شباهتی با فؤاد داشتند اما فؤاد کریمی از جمله انگشت شمار خاکی های آنها بود.

پایگاه خبری جماران: سید علی صنیع خانی طی یادداشتی نوشت:

صبح با زنگ تلفن از خواب بیدار شدم؛ جاوید بود و با حالتی خاص سؤال کرد: « خبر داری فؤاد فوت شده؟» گفتم نه!

فؤاد راحت شد.

دوران آرامش و آسایشش در سایه لطف و رحمت الهی - به پاس سالیانی دراز که در راه خدا و خلق خدا از هیچ کوششی فروگذار نکرد - را آغاز نمود. در دوران قبل از انقلاب و فراری بودنش از خوزستان و ارتباطش با ما از طریق مرحوم آقای فتوّت که حلقه واسطی بین ما و شماری از فعالان سیاسی آن دوران بود تا فعالیت های پس از آن و از خود گذشتن و مردمی فکر کردن، در جلساتی با هم بودیم؛ اما بیشترین حضور  را در منزل سعید داشت که آنجا محفلی برای جلسات فؤاد و سایر افراد بود.

با پیروزی انقلاب اسلامی راه خدمت را در پیش گرفت و نماینده اهواز در دوره اول مجلس شورای اسلامی شد. هرچند اکثریتی از نمایندگان آن دوره شباهتی با فؤاد داشتند اما فؤاد از جمله انگشت شمار خاکی های آنها بود. بی آلایش در جلساتی دعوت می شد و می آمد؛ نه با محافظ و خودروی مخصوص. در مسجد صحبت می کرد و می رفت.

گاهی هم برای جلسه به قنات های اطراف نازی آباد می رفتیم. همیشه در فکر این بود که چه کنیم تا کشوری آباد و آزاد داشته باشیم. تعاونی های ایجاد شده در سال 58 ثمره تلاش و پیگیری های او بود. یکی از آنها همین پمپ بنزین کیلومتر 40 جاده قم است؛ با عنوان تعاونی 58 است. جوانان دیپلمه گرد هم می آمدند و تعاونی تشکیل داده و با 15 درصد آورده فعالیتی را شروع می کردند.

از خاطر نمی برم، در تابستان 59 از من خواست مکانی را در اختیارش بگذارم که ضمن امن بودن بتواند در تعطیلات تابستانی مجلس در آنجا اسکان یافته و در مورد طرح های اقتصادی کار نماید. خودش و دو محافظ از صبح اول وقت تا آخر روز در دو اتاقی که شمال باغ حجتیه، که در آن زمان پادگان آموزشی ما در بسیج بود، مطالعات را ادامه می داد و فقط ظهرها از غذای آموزشی پادگان استفاده می کرد.

فواد کریمی

خوب به خاطر دارم، در همان دوره نماینده ای را می شناختم که دو بار سفر حج تمتع در اول و آخر سال و یک بار عمره به عنوان روحانی کاروان بجا می آورد و تنها نماینده ای هم نبود که روحانی کاروان باشد.

فؤاد مزدش را گرفت و دوره بعد با اختلاف نظر و سلیقه ای که با نماینده امام و امام جمعه اهواز داشت، فاقد صلاحیت نمایندگی مجلس شناخته شد. البته کنار نکشید و باز در راه نظام به خدمت و کوشش در مسندهای دیگری قرار گرفت.

ابتدا در یکی از وزارتخانه ها در بخش تعاون مشغول به کار بود و سال ها گذشت و بیکار ننشست. تا اینکه دار فانی را وداع گفت و ما را از غم هجرانش متأثر ساخت.

خدایش رحمت کند إن شاء الله.

سید علی صنیع خانی

از طرف بچه های نازی آباد

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.