طرز تهیه کوکی‌ قرمز خوشمزه و مجلسی

در این گزارش طرز تهیه کوکی‌ قرمز خوشمزه و مجلسی را مشاهده می کنید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، کوکی‌ قرمز یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بین المللی است که به دلیل قرمز بودن آن بسیار مناسب شب یلدا می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی‌ قرمز در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم کوکی‌ قرمز

تخم مرغ ۲ عدد

آرد ۲ پیمانه سرخالی

شکر ۱ پیمانه

کره ۱۰۰ گرم

بیکینگ پودر ۱٫۵ قاشق چایخوری

وانیل ۱ قاشقق چایخوری

پودر کاکائو ۱ قاشق غذاخوری

نمک نوک قاشق چایخوری

رنگ قرمز خوراکی ۱٫۵ قاشق چایخوری

پودر قند برای تزیین

طرز تهیه کوکی‌ قرمز

مرحله اول

برای تهیه کوکی قرمز خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا کره کاملا نرم شود. در ادامه آرد را به همراه پودر کاکائو، بیکینگ پودر و نمک درون الک می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد خشک را ۳ مرتبه الک کرده و کنار می گذاریم. در ادامه کره را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب ریخته و با همزن برقی به مدت ۲ دقیقه به خوبی هم می زنیم، سپس تخم مرغ ها را دانه دانه به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

پس از اضافه کردن هر دانه تخم مرغ آنرا به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم تا بوی نامطبوع تخم مرغ ها از بین بروند، سپس وانیل را به همراه رنگ خوراکی قرمز به کاسه اضافه کرده و هم می زنیم تا مایه اولیه کوکی قرمز رنگ شود.

مرحله چهارم

حالا مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و چسبنده حاصل شود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم خمیر کوکی به مدت ۴ تا ۵ ساعت درون یخچال استراحت کند.

مرحله پنجم

۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود. در ادامه از خمیر کوکی به اندازه یک گردو درشت جدا کرده و در دست به صورت قلقلی فرم می دهیم.

مرحله ششم

حالا سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیرهای کوکی را درون پودر قند می غلطانیم و با فاصله از هم درون سینی فر می چینیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه بپزند.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به آنها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در نهایت کوکی ها را از کاغذ روغنی جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. نوش جان.

 

دیدگاه تان را بنویسید