طرز تهیه حلوا شیره خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه حلوا شیره خوشمزه و مجلسی در این گزارش مشاهده می کنید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یکی از دسرهای خوشمزه که کنار چای خیلی می چسبد حلوا شیره معروف ترک هاست که خیلی ساده آماده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا شیره خوشمزه و مجلسی به روش ترک ها در ادامه همراه باشید.

معجزه ویتامین B۱۲ در درمان کبدچرب

درمان گرفتگی عضلات کمر بدون دارو

با مصرف این میوه هرگز آلزایمر نمی گیرید

شیر شتر بهتر است یا شیر گاو؟

حلوا رولی یک دسر خوشمزه و یک گزینه مناسب برای پذیرایی در مراسم های مذهبی ماه محرم و صفر است که به سادگی در منزل می توانید آماده کنید.

مواد لازم حلوا شیره

کره ۸۰ گرم

روغن مایع ۱۰۰ میلی لیتر

آرد سمولینا ۱ لیوان یا حجم ۲۰۰ میلی لیتر

آرد گندم ۴ قاشق غذاخوری

مغز گردو یا مغزهای دیگر نصف لیوان

شیره خرما یا انگور یا پنج شیره دو سوم لیوان

مواد لازم شربت

شیر یک و نیم لیوان

آب یک و نیم لیوان

شکر یک لیوان

گلاب ۳ قاشق غذاخوری

زعفران به مقدار دلخواه

طرز تهیه حلوا شیره

مرحله اول

برای درست کردن حلوا شیره ابتدا شربت را درست می کنیم شیر را به همراه شکر و آب در ظرفی ریخته و روی حرارت ملایم اجاق گاز می گذاریم و اجازه می دهیم شکر کاملا حل شود.

مرحله دوم

در ادامه زعفران و گلاب را اضافه می کنیم و از روی حرارت برمی داریم و کنار می گذاریم تا ولرم شود در ادامه کره و روغن مایع را در تابه روی حرارت می گذاریم تا کره آب شود.

مرحله سوم

بعد از آب شدن کره آرد سمولینا و آرد گندم را الک کرده و به آن می افزاییم و برای نیم ساعت با حرارت متوسط تفت می دهیم تا رنگ آن طلایی شود سپس مغز گردو را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

۵ دقیقه هم با مغز گردو تفت می دهیم سپس شیره انگور یا خرما یا ۵ شیره را اضافه کنید فرقی نمی کند از چه شیره ای استفاده کنید کاملا سلیقه ای است و خوب با هم مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

شعله اجاق گاز را کم می کنیم و شربت ولرم را در چند مرحله به حلوا اضافه می کنیم و آرام آرام هم می زنیم و مرحله آخر را که ریختیم با همزن دستی آنقدر هم می زنیم که کاملا به خورد حلوا رود.

مرحله ششم

هم زدن را آنقدر ادامه می دهیم تا حلوا قوام پیدا کند سپس از روی حرارت بر می داریم و در ظرف سرو می کشیم اگر حلوا قالبی می خواهید در یک کاسه پلاستیک انداخته و حلوا را داخلش بریزید.

مرحله هفتم

مرحله به مرحله بریزید و فشرده کنید تا کاسه کاملا پر شود سپس در ظرف سرو بر گردانید و برای تزئین حلوا روی آن را با پودر پسته و گل محمدی و شیره تزئین نمایید حلوا شیره آماده سرو است.

مرحله هشتم

حلوا شیره خوشمزه را می توانید برای مهمانی ها و مراسم های مذهبی آماده نمایید و در کنار چای از مهمان ها پذیرایی کنید و از خوردن این حلوای خوشمزه لذت ببرید. نوش جان.

 

دیدگاه تان را بنویسید