طرز تهیه قرابیه ترک دار لیمویی

طرز تهیه قرابیه ترک دار لیمویی را در این گزارش مشاهده می کنید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،‌قرابیه ترک دار لیمویی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و طعم دار است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قرابیه ترک دار لیمویی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم قرابیه ترک دار لیمویی

تخم مرغ ۲ عدد

روغن مایع ¼ قاشق چایخوری

بکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری

شکر ۲ قاشق غذاخوری

آرد ۳ لیوان

رنده پوست لیمو ترش ۲ عدد لیمو ترش

آب لیمو ترش تازه ½ لیمو ترش

پودر قند ½ لیوان

طرز تهیه قرابیه ترک دار لیمویی

مرحله اول

برای تهیه قرابیه ترک دار لیمویی خوشمزه در ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر و آب لیمو ترش تازه درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا ذرات شکر کاملا حل شوند.

مرحله دوم

حالا رنده پوست لیمو را به همراه روغن مایع و بیکینگ پودر به کاسه اضافه کرده و مجددا در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس آرد را کم کم به کاسه اضافه کرده و ورز می دهیم تا خمیر نسبتا چسبناکی حاصل شود.

مرحله سوم

در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس خمیر را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. ۱۰ دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و از خمیر به اندازه یک گردو درشت جدا کرده و گرد می کنیم. در ادامه خمیرهای گرد شده را ابتدا درون پودر قند می غلطانیم.

مرحله پنجم

در ادامه خمیرها را با فاصله از هم درون سینی فر می چینیم، سپس سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم قرابیه ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کمی طلایی شده و روی آنها ترک بردارد.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به قرابیه ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. زمانی که قرابیه ها خنک شدند، آنها را به ظرف سرومان منتقل کرده و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

 

دیدگاه تان را بنویسید