طرز تهیه کیک شیرازی

طرز تهیه کیک شیرازی را در این گزارش مشاهده می کنید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، کیک شیرازی یکی از انواع کیک های سنتی و خوشمزه شهر شیراز است که معمولا برای پذیرایی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شیرازی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم کیک شیرازی

تخم مرغ ۲ عدد

شکر ½ لیوان

روغن مایع ⅓ لیوان

آرد ۲ لیوان

گلاب ⅓ لیوان

ماست ۱ قاشق غذاخوری

بکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری

وانیل ½ قاشق چایخوری

پودر هل ½ قاشق چایخوری

نمک میوه ½ قاشق چایخوری

شربت بار ۲ قاشق غذاخوری

مواد لازم شربت بار

شکر ۱ لیوان

آب ½ لیوان

آب لیمو ترش تازه ۱ قاشق مرباخوری

زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک شیرازی

مرحله اول

برای تهیه کیک شیرازی خانگی ابتدای کار شربت بار را آماده می کنیم، برای این منظور شکر و آب را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شکر درون آب کاملا حل شود.

مرحله دوم

حالا به محض جوش آمد شربت، آب لیمو ترش تازه را به همراه زعفران دم کرده اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم شربت جوش بزند تا به قوام مطلوب برسد و پس از آن اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله سوم

در این مرحله تخم مرغ را به همراه وانیل، شکر و پودر هل درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ سفید و کش دار شود. در ادامه ماست، گلاب و شربت بار را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط تخم مرغ را در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر و نمک میوه درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله روغن مایع را به مایه کیک اضافه می کنیم، سپس مجددا هم می زنیم تا بافت کیک یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود.

مرحله ششم

حالا درون قالب مافین کپسول کاغذی قرار می دهیم، سپس دو سوم قالب ها را از مایه کیک پر می کنیم و با چاقو به صورت بعلاوه روی آن خط می اندازیم. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک ها به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه بپزند.

مرحله هفتم

در این مرحله پس از گذشت این زمان گریل را روشن می کنیم و اجازه می دهیم کیک ها به مدت ۳ تا ۴ دقیقه گریل شوند تا روی آنها طلایی و خوشرنگ شود. در ادامه قالب را از فر خارج می کنیم، سپس کپسول های کاغذی را از کیک جدا می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت شربت بار را روی کیک های داغ می ریزیم و با پودر پسته تزئین می کنیم و اجازه می دهیم کیک ها خنک شوند و شربت به خورد آنها برود. در آخر کیک های شیرازی را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

 

دیدگاه تان را بنویسید