روشی ساده برای از بین بردن رسوب کتری

در این مطلب به شما آموزش می دهیم که چگونه از شر رسوب کتری و قهوه جوش به راحتی خلاص شوید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، کتری و قهوه‌جوش از وسایل پر استفاده در هر خانه‌ای هستند که به مرور زمان و استفاده مکرر رسوب می‌گیرند و دیواره‌ای آهکی روی آن‌ها پدیدار می‌شود.

رمز درمان چاقی کشف شد

زیاده روی در مصرف انبه چه خطراتی دارد؟

مصرف این سبزیجات در تابستان ضروری است

معجزه مصرف این سبزی در سلامت روده

معرفی مواد غذایی چاق کننده در تابستان

با این 2 ترکیب کبد خود را متعادل کنید

مضرات نوشیدن چای سبز در روز

روش از بین بردن رسوب کتری و قهوه‌جوش با سرکه

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای رسوب زدایی انواع کتری و قهوه‌جوش استفاده از کمی سرکه و آب است. مراحل این شیوه رسوب‌زدایی را در ادامه بخوانید.

رسوب‌زدایی قهوه جوش

فرقی نمی‌کند قهوه‌جوش استاندارد داشته باشید یا نه. انواع قهوه جوش‌ با توجه به میزان استفاده از آن‌ها، هر سه تا شش ماه یک‌بار رسوب می‌گیرند و باید آن‌ها را رسوب‌زدایی کنید. برای انجام این کار، به مقدار مساوی سرکه و آب را داخل دستگاه بریزید و داخل قهوه‌جوش بچرخانید و بگذارید دو سه ساعتی بماند. پس از گذشت چند ساعت، آب معمولی در قهوه‌جوش بریزید و خوب آن را بشویید.

رسوب‌زدایی کتری

انواع کتری معمولا بعد از شش ماه استفاده رسوب می‌گیرند. البته بهتر است رسوب‌زدایی کتری را ماهانه انجام دهید. از بین بردن رسوب کتری هم کاری بسیار ساده است، فقط کافی است کتری را پر از آب و سرکه کنید و بگذارید به جوش آید، سپس آن را از روی حرارت بردارید تا کاملا خنک شود. بعد از خنک شدن کتری آن را خوب با آب معمولی بشویید.

فوت‌کوزه‌گری

برای تمیز کردن دهانه کتری به این طریق عمل کنید: سرکه و آب را در کتری گرم کنید، سپس آن را در یک کاسه بریزید، دهانه کتری را وارونه در مایع داغ فرو کنید و بگذارید حداقل سه ساعت خیس بخورد. بعد از سه ساعت کتری را با آب معمولی بشویید.

 

دیدگاه تان را بنویسید