معرفی ۵ نوشیدنی‌ آبرسان و مقوی

یکی از روش‌های مناسب برای افزایش میزان آبرسانی بدن، مصرف نوشیدنی‌های آبرسان است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، باید معجون یا نوشیدنی انتخاب کنید که سرشار از قند و کالری اضافی نباشد. بلکه آبرسان، مقوی و حاوی مواد مغذی مورد نیاز بدن باشد. در ادامه همراه ما باشید تا با ۵ مورد از این نوشیدنی‌های آبرسان و مقوی آشنا شوید.

۱) چای سفید

بهداشت نیوز نوشت؛ شاید تا به حال چای سفید را مصرف نکرده باشید. ممکن است حتی اسم آن را برای اولین بار شنیده باشید. اما نکته مهم این است که چای سفید خواص بیشماری برای سلامتی بدن شما دارد. آیا می‌دانید چای سفید چگونه به وجود می‌آید؟

چای سفید در اصل همان برگ‌های جوان و تازه چای معمولی هستند. که هنوز در معرض حرارت و نور خورشید قرار نگرفته اند. و هنوز پژمرده و خشک نشده اند. چای سفید سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و آبرسان و مقویای مختلف می‌باشد. چای سفید همچنین سرشار از مواد مغذی مورد نیاز ورزشکاران است. به همین دلیل مصرف آن برای ورزشکاران به ویژه در فصل زمستان توصیه می‌شود.

نحوه مصرف چای سفید چگونه است؟ بهتر است برگ‌های چای سفید را در آب گرم که مدتی از زمان جوشیدن آن گذشته است، بیاندازید. زیرا بر اساس تحقیقات انجام شده بهتر است که برگ‌های چای سفید را در آب جوش قرار ندهید. تا خاصیت آنتی اکسیدانی آن در بیشترین مقدار باشد.

همچنین قرار دادن برگ‌های چای سفید در آب و قرار دادن آن در یخچال و گرم کردن دوباره آن هنگام مصرف نیز یک روش بسیار مناسب به شمار می‌رود. زیرا بر اساس تحقیقات انجام شده در این حالت آنتی اکسیدان بیشتری از چای سفید منتشر می‌شود.

۲) چای رویبوس

چای رویبوس یا چای قرمز گیاهی است که بومی منطقه آفریقای جنوبی به شمار می‌رود. از زمان‌های بسیار دور چای رویبوس در آفریقای جنوبی به عنوان یک نوشیدنی محبوب شناخته می‌شد. در سال‌های اخیر نیز این نوشیدنی شهرت جهانی پیدا کرد. و به سراسر نقاط جهان ارسال گردید.

بر اساس تحقیقات انجام شده چای رویبوس یا چای قرمز سرشار از آنتی اکسیدان است. و برای سلامتی استخوان‌ها و افزایش چربی سوزی بسیار مفید است. چای رویبوس همچنین برای درمان مشکلات گوارشی و بهبود حالت تهوع و اسهال مناسب است. چای رویبوس طعم شیرین و لذیذی دارد. می‌توانید چای رویبوس را هم مانند چای طبیعی و هم مانند چای سفید مصرف کنید.

۳) نوشیدنی زنجبیل

نوشیدنی زنجبیلی می‌تواند مانند یک نوشیدنی جادویی افزایش انرژی عمل کند. زنجبیل منبع سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن است. این نوشیدنی همچنین یک نوشیدنی با طبع گرم به شمار می‌رود. بنابراین اگر به دنبال یک نوشیدنی آبرسان و مقوی توصیه شده برای ورزشکاران هستید، نوشیدنی زنجبیل را تجربه کنید.

۴) هات چاکلت

شکلات داغ یا هات چاکلت یک نوشیدنی بسیار خوش طعم و محبوب در میان افراد مختلف است. یک لیوان هات چاکلت داغ برای گرم نگه داشتن بدن و رساندن انرژی به آن در فصل سرما بهترین گزینه است. هات چاکلت به خوبی می‌تواند مواد مورد نیاز بدن را تامین کند. و مقدار زیادی انرژی مفید برای ورزش به ورزشکاران بدهد. به همین دلیل نوشیدن هات چاکلت برای ورزشکارانی که به دنبال تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن خود هستند، توصیه می‌شود.

۵) آب میوه‌ها و سبزیجات

آب میوه‌ها و سبزیجات به دلیل سرشار بودن از ویتامین‌ها و مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌ها، یک نوشیدنی آبرسان و مقوی شگفت انگیز به شمار می‌روند. افراد و ورزشکارانی که به دنبال تقویت سیستم ایمنی بدن خود در فصل سرما هستند، نوشیدن آب میوه و آب سبزیجات مختلف را فراموش نکنند. زیرا پزشکان و متخصصان همواره بر خواص شگفت انگیز میوه‌ها و سبزیجات بر تقویت سیستم ایمنی بدن تاکید ویژه دارند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید