هشتگ #اعدام_نکنید مهمترین هشتگ توئیتر، اینستاگرام و تلگرام تا اینجای سال ۹۹

همه آمار و ارقام در مورد هشتگ اعدام‌نکنید

همزمان با اعلام خبر تایید حکم اعدام سه جوان دستگیرشده در حوادث آبان۹۸، کاربران فضای مجازی، به این حکم با هشتگ #اعدام_نکنید اعتراض کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس به نقل از تحلیل شبکه های اجتماعی مجازی، این هشتگ نه تنها در توئیتر فارسی، که در اینستاگرام و تلگرام نیز با استقبال کم‌سابقه‌ای مواجه شد به نحوی که هیچ هشتگ دیگری در سال جاری در میان کاربران فضای مجازی تا این حد مورد استقبال قرار نگرفته است.

آمار در مورد هشتگ #اعدام_نکنید چه می‌گوید؟

آمار و ارقام بدست آمده حاصل از داده‌کاوی مطالب منتشر شده با این هشتگ، بی‌سابقه است که وضعیت آن به تفکیک به شرح زیر است:

▪️توئیتر

این هشتگ تا لحظه تنظیم این گزارش، بیش از ۴ میلیون توئیت و ریتوئیت داشته و حداقل ۱۰۳هزار کاربر در توئیتر فارسی این هشتگ را توئیت کرده‌اند که همین موضوع باعث شده است که هشتگ #اعدام_نکنید برای ساعاتی به ترند اول توئیتر در جهان تبدیل شد. مجموع توئیت‌های منتشر شده با این هشتگ تاکنون نزدیک به ۱۰میلیون لایک داشته است.

▪️اینستاگرام

در اینستاگرام هزاران کاربر این هشتگ را استوری کرده‌اند. اما در پست‌های اینستاگرامی نیز که در کمپین‌های اینستاگرامی کمتر از استوری‌ها مورد توجه است نیز، به هشتگ #اعدام_نکنید اقبال فوق‌العاده‌ای شده است به نحوی که پست‌های حاوی این هشتگ نزدیک به ۶میلیون لایک داشته و حدود ۲۰۰هزار کامنت داشته است.

▪️تلگرام

در تلگرام نیز بیش از ۸ هزار پست  در نزدیک به 3 هزار کانال تلگرامی با هشتگ #اعدام_نکنید منتشر شده است. پست‌های حاوی این هشتگ حدود ۶میلیون بازدید تاکنون داشته است. با توجه به آن که فضای تلگرام عمدتا به اخبار اختصاص دارد و کمپین‌های سیاسی کمتر مورد توجه است، توجه به این هشتگ آماری بی‌سابقه را نشان می‌دهد و در میان هشتگ‌های غیر تبلیغاتی، این آمار و ارقام کاملا بی‌سابقه است.

کدام توئیت‌ها بیشترین لایک را دریافت کرده است:

تاکنون ۸توئیت با هشتگ #اعدام_نکنید منتشر شده که حداقل ۲۰هزار لایک داشته است و از این حیث در توئیتر فارسی چنین موضوعی بی‌سابقه است. اکثر این توئیت‌ها توسط هنرمندان منتشر شده است. هیچکس، بهرام، علی عظیمی، الهام کردا و مهناز افشار از جمله هنرمندانی هستند که توئیت‌هایشان با این هشتگ بیش از ۲۰هزار لایک داشته است.

اما پرلایک‌ترین توئیت برای محمد مساعد بوده است که تاکنون بیش از ۳۵.۵هزار لایک دریافت کرده است. این روزنامه‌نگار در توئیتر خود نوشته است:

ما داریم اینجا چنگ می‌زنیم به دیوار. ما اینجا داریم چنگ می‌زنیم به دیوار و می‌گوییم #اعدام_نکنید.

 

استقبال بی‌سابقه از این هشتگ در حالی صورت گرفته است که برای اولین بار این هشتگ توسط کاربری به نام «نقطه» در ساعت ۱۲:۴۰ روز ۲۴تیر ماه منتشر شد که پس از آن و ظرف ۱۲ ساعت به ترند اول توئیتر در جهان تبدیل گشت.

چرا این هشتگ تا این میزان مورد اقبال واقع شده است؟

وقایع تلخ آبان ماه سال گذشته همچنان در خاطره جمعی ایرانیان باقی مانده است و همچون زخمی ترمیم نشده هنوز ذهن آنان را می‌آزارد. همین امر باعث شده است که اخبار مربوط به آن وقایع هنوز ذهن ایرانیان را به خود مشغول کند. بسیاری از کاربران فضای مجازی در طول ماه‌های گذشته نسبت به کشته‌شدن معترضان وقایع آبان و قطعی اینترنت اعتراض و سؤالات جدی داشته‌اند. خبر اعدام سه نفر از معترضان به آن وقایع نمک بر زخمی است که الان 8 ماه است که بازمانده است و راز توجه به این هشتگ را باید در همین امر جستجو کرد. 

 

 

 

  • ناشناس ارسالی در

    اعدام نکید

دیدگاه تان را بنویسید