گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

وکیل یکی از متهمین حوادث آبان ماه: هنوز حکم موکلین ما از طرف دیوان عالی کشور ابلاغ نشده/ از شنیدن خبر شوکه شدم

وکیل یکی از متهمین حوادث آبان ماه 98 تاکید کرد که تایید حکم سه تن از متهمین این حوادث هنوز از طرف دیوان عالی کشور ابلاغ نشده است.

بابک پاک نیا وکیل یکی از متهمین این پرونده به خبرنگار جماران گفت: در مرحله بدوی پرونده در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی منجر به صدور حکم اعدام برای امیرحسین مرادی شد. بعد از فرجام خواهی ما پرونده به دیوان عالی کشور رفت و من لایحه دفاعیه دادم. پس از آن هیچ اطلاعی از پرونده نداشتم تا اینکه خبری در رسانه های خارج نشین منتشر شد مبنی بر اینکه حکم این پرونده تأیید شده است.

وی تأکید کرد: در آخرین مراجعه من به دیوان عالی کشور گفتند که تصمیم گرفته شده است. این تصمیم می تواند سه وجهی باشد؛ یعنی می تواند نقض یا ابرام به رأی و یا نقص تحقیقات باشد. ولی اینکه ابرام به رأی شده است یا خیر، نفیا یا اثباتا چیزی به من نگفته اند.

پاک نیا اظهار داشت: وقتی دیدم این رسانه ها خبر را منتشر کرده اند شوکه شدم؛ مخصوصا وقتی دیدم که ادعا کردند یکی از وکلای این سه نفر گفته است. من با همکاران دیگر تماس گرفتم و گفتم «آیا شما چنین مصاحبه ای را کرده اید؟» و آنها پاسخ دادند که «ما اصلا چنین مصاحبه ای نداشته ایم». هرچند که من مطمئن بودم چنین کاری نمی کنند. چون اگر قرار بر مصاحبه بود قبل از آن با من هم صحبت می شد؛ به خصوص اینکه آنها علی رغم گرفتن وکالت هنوز نتوانسته اند در پرونده اعلام وکالت کنند و تنها وکیلی که توانسته اعلام وکالت کند من بوده ام.

وی با بیان اینکه مشخص نیست این خبر از کجا آمده است، افزود: آخرین بار بنده ساعت پنج بعدازظهر دیروز با موکلم صحبت کردم و از به او گفتم «به من که وکیل تو هستم ابلاغ نشده است، آیا به تو گفته اند که چنین رأیی صادر شده است؟» پاسخ داد «به من هم نگفته اند». نماینده دادستان هم همان روز به زندان رفته بود که جویای احوال زندانیان شود. گفتم «آیا نماینده دادستان به تو گفت که حکم صادر شده است؟» پاسخ داد «خیر».

وکیل امیرحسین مرادی تأکید کرد: نه موکلین ما ایجاد کننده چنین شایعه ای بوده اند و نه وکلای پرونده؛ و اینکه این خبر از کجا آمده برای ما جای تعجب دارد. چند ساعت بعد یکی از خبرگزاری ها این خبر را تکذیب کرد. مطمئن هستم تصمیم در مورد این پرونده گرفته شده اما هنوز به ما و موکلین ما ابلاغ نشده است.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه به خانواده متهمین گفته شده اگر با رسیدگی کنندگان همکاری کنند به آنها تخفیف داده می شود، گفت: اصلا چنین چیزی نبوده است. با خانواده موکل من هیچ تماسی گرفته نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.