جی پلاس؛

آیا خوردن گوشت قرمز باعث سرطان می شود؟

گوشت، به ویژه گوشت قرمز، با وجود ترس از برخی مشکلات سلامتی مانند کلسترول بالا، چاقی و افزایش وزن، غذایی محبوب برای بسیاری است.

لینک کوتاه کپی شد

 جی پلاس به نقل از مجله سلامتی: از گوشت گوسفند گرفته تا گوشت گاو  تا تکه‌های گوشت قرمز که از بهترین منابع ویتامین B12 هستند، پزشکان همچنان به شما توصیه می‌کنند که در خوردن آن‌ها احتیاط کنید و اغلب در مورد فواید و مضرات گوشت قرمز و اینکه آیا خوردن آن باعث سرطان می‌شود یا نه بحث‌هایی به وجود می‌آید.

مایوری راستوگی، استادیار گروه تغذیه و رژیم غذایی در دانشگاه شاردا در هند، تأثیرات مصرف گوشت قرمز را بر سلامتی فاش کرد و تأکید کرد که دانشمندان مطالعات زیادی را برای حل اختلاف بر سر این موضوع یعنی فواید و مضرات خوردن گوشت قرمز انجام داده اند.


الصورة:

 

اگرچه گوشت قرمز، به ویژه انواع فرآوری شده، می‌تواند منبع خوبی از آهن و پروتئین باشد، اما مصرف بیش از حد آن می‌تواند احتمال ابتلا به برخی بیماری‌ها را افزایش دهد،  وی افزود که اعتدال و تعادل مانند بسیاری از زمینه‌های دیگر تغذیه مهم است و افراد هنگام انتخاب غذاها باید عادات غذایی عمومی و اهداف سلامتی خود را در نظر بگیرند.

او افزود که گوشت گاو و گوسفند نمونه‌هایی از گوشت قرمز هستند که سرشار از پروتئین، آهن، روی و بسیاری از ویتامین‌ها (از جمله B12) هستند، اما ممکن است حاوی سطوح بالای کلسترول و چربی‌های اشباع نیز باشند که هر دو با افزایش خطر بیماری های قلبی و برخی از انواع سرطان مرتبط هستند.

مایوری تاکید کرد که اعتدال بسیار مهم است، اگرچه برخی داده ها نشان می دهد که بین خوردن گوشت قرمز و اثرات منفی بر سلامتی ارتباط وجود دارد، مصرف گوشت قرمز در حد اعتدال به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل ممکن است همیشه خطرات جدی برای سلامتی نداشته باشد، و بسیاری از منابع پروتئینی دیگر نیز وجود دارد برای افرادی که نگران سلامتی مرتبط با گوشت قرمز هستند، از جمله ماهی، مرغ، حبوبات، آجیل، دانه ها .

 

دیدگاه تان را بنویسید