جی پلاس

فوتبال بیدار می شود؛ بازگشت هیجان به ایران

صدور مجوز برگزاری تمرینات و مسابقات ورزشی از اوایل خرداد به معنای بیداری فوتبال و بازگشت هیجان میان فوتبال دوستان است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ بعد از گذشت حدود سه ماه از تعطیلی فوتبال ایران، ستاد مقابله با کرونا بالاخره به انتظارها پایان داد و اعلام کرد رشته های ورزشی کم برخورد می توانند از اوایل خرداد تمرینات خود را برگزار کنند و از 29 خرداد در مسابقات شرکت کنند.

این اتفاق به معنای اعلام آماده باش به تیم های فوتبال است که ماه ها است در بیرون از زمین مسابقه مشغول کلنجار رفتن برای گرفتن سهم خود از فصل جاری هستند اما با این اتفاق کش مکش ها خاتمه می یابد.

تیم ها تا اوایل خرداد فرصت دارند زمین تمرین و رختکن و همینطور وسایل لازم برای برگزاری تمرینات را برای رعایت پروتکل های بهداشتی آماده کنند. کما اینکه برگزاری بوندس لیگا و همینطور تمرینات تیم های لالیگایی با شرایط خاص، کار سازمان لیگ برای مشخص کردن شرایط برگزاری تمرینات راحت کرده است.

به گفته سازمان لیگ، تیم ها در شروع تمرینات باید تمرین های با تراکم کمتر را مدنظر قرار دهند و رفته رفته به فاز مسابقه نزدیک شوند. در جریان مسابقات نیز برخی از مسائل دیگر مانند گذشته نیست و خبری از نشست خبری، مصاحبه بعد از مسابقه، خوش و بش بازیکنان و مربیان و همینطور شادی پس از گل نخواهد بود.

مهمترین اتفاق هم غیبت هواداران است که راه دیگری جز این برای مسئولان در اقصی نقاط جهان باقی نمانده و فعلا فوتبال و هواداران باید جدا از هم از برگزاری مسابقات لذت ببرند.

*تنها نگرانی چیست؟

تنها دغدغه سازمان لیگ و تیم ها در این وضعیت، رصد بازیکنان و مربیان با شروع تمرینات گروهی است تا در صورت مشاهده آثار کرونا، به سرعت این موضوع را مدیریت کنند و تاریخ برگزاری لیگ برتر و دسته های پایین تر را به تعویق نیندازند.

همچنین یکی از راهکارهای سازمان لیگ برای کاهش احتمال ابتلای فوتبالیست ها و عوامل برگزاری مسابقه به کرونا، برگزاری مسابقات در شهرهای سفید است که فعلا برخی از شهرهای بزرگ که اکثر آن ها عمده تیم های حاضر در لیگ را تشکیل می دهند، در وضعیت قرمز و یا زرد قرار دارند. با این حال مسئولان امیدوارند تا 20 روز آینده وضعیت بهتر شود و مجاب به برگزاری مسابقات در شهرهای دیگر نشوند.

به همین منظور نیز، سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات لیگ برتر اعلام کرده در فاصله برگزاری تمرینات تا شروع مسابقات، دو بار از هر تیم تست کرونا گرفته می شود. از طرفی تیم ها می توانند به دلخواه تعداد دفعات کنترل بازیکنان و مربیان خود را افزایش دهند چرا که ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت می گوید به اندازه کافی کیت تست کرونا وجود دارد و در صورت درخواست تیم ها به آن ها ارائه خواهد شد.

*بازگشت فوتبال، بازگشت هیجان

به گزارش جی پلاس؛ با وجود تمام اما و اگرها، مهم ترین اتفاق رفع بلاتکلیفی تیم ها است. در حال حاضر مربیان و فوتبالیست تکلیف خود را می دانند و می توانند از خانه های خود خارج و در زمین های تمرین مشغول آماده سازی شوند تا خطر مصدومیت های بلند مدت را کاهش دهند و از طرفی برای جایگاه بهتر برای تیم شان تلاش کنند.

زمان آغاز لیگ برتر فوتبال اعلام شد

لیگ برتر فوتبال از دوم تیرماه آغاز می‌شود

دیدگاه تان را بنویسید