با دیدنی های مسیر تهران شیراز آشنا شوید

هنگام سفر از تهران به شیراز دیدنی های بسیاری برای لذت بردن وجود دارد. با ما در این سفر همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هنگام سفر تهران شیراز و بالعکس، مسیر معروف کلاسیک بیشترین بازدید کنندگان را به خود جلب می‌کند. مسیر کلاسیک ایران درست به قلب کشور می‌رود. چهار شهر اصلی در این مسیر شامل تهران، اصفهان، یزد و شیراز است. با خرید بلیط اتوبوس تهران شیراز از علی بابا می‌توانید از این جاذبه‌ها دیدن کنید.

تهران، پایتخت، برنده جوایز شهر هوشمند جهان در سال 2019، حدود 10 میلیون نفر جمعیت دارد. برج آزادی (برج آزادی) به عنوان برج ایفل تهران، ساختاری مرمر است که در اواخر دهه 1960 ساخته شده است. برج آزادی مشهورترین نقطه عطف تهران بوده است. این شاهکار معماری در وسط یک میدان قرار دارد و میزبان یک موزه است. در سال 2009 ، برج میلاد ساخته شد و به سمبل مدرن تهران تبدیل شد. این برج ششمین بلندترین برج جهان است. یکی دیگر از نمادهای نمادین تهران، پل طبیعت است. این پل معروف 270 متری مدرن در سال 2010 ساخته شد و موفق به کسب چندین جایزه معماری شده است. این که آیا شما تصمیم به رفتن به یک پیاده روی طولانی و یا گرفتن نهار برای خوردن در یکی از نقاط ناهار خوری گاه به گاه در امتداد پل، منظره‌های خیره کننده شهر از بالا و کوه‌های پوشیده از برف، شما را ناامید نخواهد کرد.

پاسارگاد

 

در حالی که در تهران هستید، باید از دو کاخی که در زمان سلسله قاجار ساخته شده بودند، بازدید کنید. کاخ نیاوران و مجموعه موزه سعدآباد هر دو در شمال تهران واقع شده‌اند. بازدید از تهران بدون سفر به کاخ گلستان عجیب و غریب کامل نیست. این کاخ خیره‌کننده با پشت پرده دیوارهای رنگی رنگی، پس از بازدید از سراسر جهان، توسط بسیاری از وبلاگ نویسان معروف شده است. این مجموعه تاریخی در زمان سلسله صفوی ساخته شده است. این مجموعه شامل 17 ساختمان دیدنی و پر از آثار هنری فارسی، دیوارها و سقف‌های آینه کاری شده است. این یک شاهکار واقعی معماری است. میزان آنچه تهران برای گردشگران ارائه می‌دهد، در سطح جهانی کم است. از قدم زدن در بازار بزرگ 200 ساله رنگارنگ بزرگ تهران، تا بازدید از موزه‌ها، پارک‌ها، تجربه رستوران‌های ایرانی، اسکی یا اسنوبورد در برخی از بهترین استراحتگاه‌های اسکی در نزدیکی شهر. خوشبختانه گردشگری متنوعی را ارائه می‌دهد. تورهای تهران که برخی از آنها شامل تورهای خانوادگی، تورهای غذایی ایرانی، تور پیاده روی در شهر قدیمی تهران و تور مدرن تهران است. خرید بلیط اتوبوس آریا سفر از علی بابا می‌توانید از این جاذبه‌ها لذت فراوان برده و به گردش و سیر و سفر بپردازید.

در طول مسیر رفتن به شیراز از شهر تاریخی و زیبای اصفهان می‌گذرید که به عنوان "نصف جهان" شناخته می‌شود. در دوره صفویه، اصفهان به عنوان پایتخت ایران از معیارهای بالایی از رونق برخوردار شد، امروزه هنوز یکی از مهمترین شهرهای ایران با در چهار گوشه میدان نقش جهان – باشکوه‌ترین بناهای تاریخی واقع شده است. مسجد امام و دو مسجد برجسته روبروی این میدان قرار دارند .آرک‌های مغازه‌ها در بازار قیصریه در کنار این میدان باقی مانده‌اند تا شهر را از تعامل اروپا در قدیم یادآوری کنند.

مسجد نصیر الملک

 

به بازار بروید که در آن انواع صنایع دستی توسط صنعتگران محلی پیدا خواهد شد. در یک طرف میدان مسجد امام قرار دارد. این مسجد یک شاهکار معماری اسلامی است و دارای گنبدی آبی فیروزه‌ای و گنبدی با کاشی کاری مناره است. از طرف دیگر با دیوارهای مرمر براق و هفت کاشی رنگی مسجد شیخ لطف الله قرار دارد. در روبروی آن، کاخ باشکوه عالی قاپو ساخته شده توسط پادشاه بصیر سلسله صفوی یعنی شاه عباس  اول. پل خواجو بالاتر از بزرگترین رودخانه ایران، زاینده رود قرار دارد. این بهترین پل این شهر و یک مکان محبوب برای بازدید عموم در شب هنگام خوانندگی است.

در توقف نهایی شما در طول مسیر در نهایت به شیراز می‌رسید، شهری که به خاطر عشق، شعر فارسی، باغ‌های فارسی و مرکز دیدنی تخت جمشید مشهور است که این مرکز  از زمان بزرگترین امپراطوری‌های ایران باقیمانده است. با خرید بلیط اتوبوس تهران شیراز از علی بابا می‌توانید از شهر عشق یعنی شیراز دیدن کنید و به دیدن زیبایی‌های این مسیر و دیدنی‌های شهرهای آن بپردازید و سفری خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید.

با معروف ترین سوغاتی های شیراز در این مقاله آشنا شوید

مقبره حافظ محبوب‌ترین شاعر فارسی قرن هشتم در این شهر قرار دارد. علاوه بر این، کوروش بزرگ پایتخت خود را در پاسارگاد تأسیس کرد. پس از بازدید، بقایای شهر با شکوه باستانی او را محاصره شده توسط کو‌ها می‌یابید. آرامگاه وی بدون شک یکی از مهمترین نقاط دیدنی ایران است. علاوه بر این، ساختار شکوهمند تخت جمشید یکی از جاذبه‌های مهم بازدید کنندگان در استان است. این ساختار زمانی پایتخت امپراتوری هخامنشی بوده است.

شما نمی توانید از دیدن مسجد کبود، که به عنوان جواهرات شیراز نیز شناخته می‌شود، صرف نظر کنید. این مسجد با تکه‌های خیره کننده خود از شیشه‌های رنگی گلدار یک پدیده معماری است. شیراز همچنین دارای تعداد زیادی باغ ایرانی است. سبک ایرانی طراحی باغ و محوطه سازی در پاسارگاد ریشه دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید