رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرباز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیش از 750 روستای بزرگ و کوچک با طبیعت زیبا و دیدنی در این شهرستان وجود دارد که برخی از این روستاها دارای ساختار خاصی به لحاظ خانه سازی پلکانی در دامنه های کوه و همجوار رودخانه هستند.
خلیل نبات زئی افزود: برخی روستاها دارای طبیعت خاصی از لحاظ کشاورزی هستند که به روستاهای هدف گردشگری تبدیل شده اند.
وی رودخانه سرسبز و پرآب سرباز را یکی از جاذبه های دیدنی این شهرستان عنوان کرد و افزود: علاوه بر این، آثاری قدیمی با قدمتی دیرینه مانند قلعه ها، محوطه های تاریخی و سنگ نگارهای روستای کجوم وجود دارد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرباز بیان کرد: قلعه سرباز و مساجد خشتی و گلی در اکثر روستاهای این شهرستان از جاذبه های تاریخی منطقه محسوب می شوند.
وی افزود: شهرستان سرباز دارای هنر و هنرمندانی در رشته های سوزن دوزی، حصیربافی، سفالگری و زیور آلات سنتی است که هر یک از آنها را می توان به عنوان سوغات هدیه برد.
نبات زئی منطقه گردشگری 'کوه روک' در شهرستان سرباز را یکی از مناطق بسیار زیبا و دیدنی برشمرد که در بخش پارود و در پنج کیلومتری شمال روستای بریسک در مسیر جاده پشامگ قرار دارد.
وی ادامه داد: در این منطقه دره ای به طول 20 کیلومتر وجود دارد که دارای آبشار های بسیار زیبا با ارتفاع بیش از 20 متر است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرباز تولید ترشیجات انبه و لیمو را از دیگر جاذبه ها این منطقه عنوان کرد و افزود: روستای پیردان در مسیر راسک به ایرانشهر بهترین محل برای عرضه این محصولات است.
وی ادامه داد: تمامی امکانات و مناطق تفریحی و تاریخی برای استقبال از مهمانان نوروزی در شهرستان سرباز آماده شده است.
نبات زئی گفت: قلعه سرباز با قدمتی بیش از 700 سال یکی از آثار تاریخی این شهرستان است که در بخش سرباز و شهر کلات قرار دارد.
وی تصریح کرد: این قلعه بر بلندای تپه ای در وسط شهر سرباز کلات قرار دارد که محل حکمرانی حاکمانی همچون بارکزئی بوده است.
اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرباز منطقه گردشگری 'کرای کور' در بخش پارود این شهرستان را از دیگر مناطق دیدنی و زیبای منطقه برشمرد و گفت: گردشگران می توانند با طی 15 کیلومتر مسیر جاده پشامک بخش پارود به جاذبه ها و طبیعت زیبای روستای کرای کور برسند.
به گزارش ایرنا، شهرستان سرباز دارای 120 کیلومتر مرز زمینی با کشور پاکستان است و از شمال به شهرستان ایرانشهر و سیب و سوران، جنوب به شهرستان چابهار و مغرب به شهرستان قصرقند متصل است.
شهرستان سرباز با مرکزیت راسک و براساس سرشماری نفوس و مسکن آبان 1395 تعداد 186 هزار و 165 نفر جمعیت با 45 هزار و 910 خانوار در حدود 498 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در مسیر ایرانشهر به چابهار واقع شده است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.