این آتش سوزی مهیب ساعاتی پس از برقراری تدابیر مبارزه با تروریسم در منطقه وورنژ در پی شورش مسلحانه گروه واگنر در روسیه و تصرف وورنژ رخ داده است.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، فرماندار منطقه «وورنژ» در جنوب روسیه و در نزدیکی مرزهای این کشور با اوکراین یک انبار نفت در شهر وورنژ دچار آتش سوزی شد و بیش از 100 آتش نشان در تلاش برای خاموش کردن آن هستند.

فرماندار وورنژ تأکید کرد که این حادثه تا کنون تلفات انسانی نداشته است.

این آتش سوزی مهیب ساعاتی پس از برقراری تدابیر مبارزه با تروریسم در منطقه وورنژ در پی شورش مسلحانه گروه واگنر در روسیه رخ داده است.

گروه مزدور واگنر به رهبری یوگنی پریگوژین پیش از این اعلام کرد که کنترل شهر وورنژ و شهر«روستوف» در جنوب مسکو را به دست گرفته است.

در تحولی دیگر رسانه های روسی تصاویری از بمباران کاروان گروه واگنر در بزرگراهی در جنوب مسکو توسط ارتش روسیه منتشر کردند.

بنابراین گزارش،  رئیس گروه مزدور واگنر و دولت و ارتش  روسیه، بامداد شنبه نیروهای مسلح این گروه مزدور، ورود به خاک روسیه از سمت اوکراین را آغاز و اعلام کردند که به سمت مسکو پیشروی خواهند کرد. 

پریگوژین در پی متهم کردن «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه مبنی بر بمباران نیروهای مزدور واگنر داخل اراضی اوکراین به نیروهایش دستور داد که از اوکراین به داخل روسیه برگردند. نیروهای واگنر اکنون دو شهر روستوف و ورونژ در جنوب مسکو و در نزدیکی مرزهای این کشور با اوکراین را به اشغال خود در آورده اند.

در آن سوی درگیری نیز در شهرهای مختلف روسیه تدابیر شدید امنیتی به اجرا گذاشته شد و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور طی سخنانی گروه واگنر را خائن نامید و خواستار اتحاد مردم روسیه علیه آن شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.