رئیس جمهور اوکراین مسکو را به «حمله گسترده» موشکی با شلیک 36 موشک به کشورش متهم کرد.

به گزارش جماران، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین مسکو را به «حمله گسترده» موشکی با شلیک 36 موشک به کشورش متهم کرد.

زلنسکی تأکید کرد که متجاوز همچنان به ایجاد رعب و وحشت علیه کشور ما طی شب ها ادامه می دهد، متجاوز حمله گسترده ای را با شلیک 36 موشک انجام داد.

در همین زمینه معاون رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که در پی حمله موشکی  روسیه به مراکز انرژی و زیرساخت ها در سراسر کشور بیش از یک میلیون خانه بدون برق شدند.

این در حالی است ویرانی زیرساخت های اوکراین به ویژه زیرساخت های انرژی و آب و برق اوکراین توسط روسیه همچنان ادامه د ارد.

رسانه های اوکراینی امروز اعلام کردند مراکز زیرساختی انرژی در چندین استان این کشور در معرض حملات موشکی روسیه قرار گرفتند.

وبسایت Strana.ua نوشت که انفجاری در استان کی یف به وقوع پیوسته است. پیش از این   رئیس اداره نظامی منطقه ای در کی یف گفت که سامانه های دفاع هوایی در منطقه فعال شدند.

«ویتالی کلیچکو» شهردار کی یف نیز گفت که چند موشک شلیک شده به سمت شهر کی یف توسط سامانه های ضد موشکی اوکراین رهگیری و منهدم شدند.

مسئولان در  »«اودسا» در جنوب اوکراین نیز گفتند که دو مرکز زیرساختی انرژی  در این شهر هدف حمله قرار گرفتند که در نتیجه آن برق برخی شهرک ها قطع شده است.

مسئولان در استان«کیووگراد» در مرکز اوکراین نیز گفتند که تأسیسات زیرساختی انرژی در دو منطقه در این استان هدف حمله قرار گرفتند.

در همین حال، زیرساحت های انرژی در چندین استان در غرب اوکراین نیز امروز شنبه در معرض حملات ارتش روسیه قرار گرفتند که در نتیجه آن برق و آب آنها قطع شد و کیفیت ارتباطات نیز رو به وخامت رفت.

برق  و آب در برخی مناطق و شهرهای دیگر اوکراین نیز در پی حملات موشکی روسیه قطع شده است.

این در حالی است که رسانه های اوکراینی اعلام کردند که آژیر خطر حملات هوایی امروز شنبه بار دیگر در سراسر  اوکراین به صدا در آمد.

در بیانیه ای که در رسانه های جمعی اوکراین منتشر شد آمده است که « اوکراین اکنون در سایه تهدید حملات موشکی و بمباران هوایی در همه مناطق قرار دارد.

دولت اوکراین همچنین بار دیگر حالت آماده باش هوایی اعلام کرد و در عمل نیز صدای انفجارها در منطقه رود«دنیپرو» شنیده شد.

در پی انفجار پل کریمه ارتش روسیه در 10 اکتبر حملات موشکی به زیرساخت های اوکراین را اعلام کرد.

این حملات مراکز و تأسیسات انرژی، صنایع دفاعی،فرماندهی نظامی و تأسیسات ارتباطی را در سراسر اوکراین هدف قرار داده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.