شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد قطعنامه ضدایرانی درباره آنچه «وضعیت حقوق بشر در ایران» خوانده شده را به تصویب رساند.

به گزارش جماران؛ شورای حقوق بشر قطعنامه ضد ایرانی را به تصویب رساند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد قطعنامه ضدایرانی درباره آنچه «وضعیت حقوق بشر در ایران» خوانده شده را به تصویب رساند. 

 

قطعنامه ضدایرانى در شوراى حقوق بشر تصویب شد

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای درباره آنچه «وضعیت حقوق بشر در ایران» خوانده شده را به تصویب رساند.

‌ ترکیب آراء

مجموع اعضا:  ۴۷ 

۲۵ رای مثبت 

(آرژانتین، بنین، چک، فنلاند، فرانسه، گابون، گامبیا، آلمان، هندوراس، ژاپن، لیبی، لیتوانی، لوکزامبورگ، جزایر مارشال، مکزیک، مونته‌نگرو، نپال، هلند، پاراگوئه، لهستان، کره، سومالی، بریتانیا، اوکراین و آمریکا)

۶ رای منفی

(چین، ونزوئلا، ارمنستان، کوبا، اریتره و  پاکستان) 

١٦  راى ممتنع 

بولیوی، برزیل، کامرون، ساحل عاج، هند، اندونزی، قزاقستان، مالاوی، مالزی، موریتانی، نامیبیا، قطر، سنگال، سودان، امارات متحده‌ی عربی، ازبکستان

۱۶ غایب

 

***

 

به نقل از ایرنا و ایسنا، نماینده ایران برگزاری نشست ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با دستور کار ایران را کلاهبرداری سیاسی توصیف و تصریح کرد کشورهای به اصطلاح قهرمان حقوق بشر که در طول تاریخ، جنایات زیادی را علیه بشریت مرتکب شده‌ اند فاقد اعتبار اخلاقی برای موعظه دیگران هستند.

خدیجه کریمی مدیر کل امور بین الملل معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، با ایراد سخنانی در ابتدای این نشست گفت: جمهوری اسلامی ایران از اینکه شورای حقوق بشر توسط گروهی از دولت‌های سرکش مورد سوء استفاده قرار گرفته است متاسف است. وی استفاده سیاسی از حقوق بشر توسط این کشورها را شرم‌آور توصیف و تصریح کرد: حرکت با انگیزه سیاسی آلمان در مورد وضعیت حقوق بشر یک توطئه سازمان یافته برای اغراض پنهان است که به جایی نمی رسد.

وی افزود: در حالی که به دلیل اعمال تحریم های یکجانبه توسط رژیم آمریکا و اجرای این تحریم های ظالمانه توسط کشورهای اروپایی به ویژه آلمان، انگلیس و فرانسه، حقوق مردم ایران به طور گسترده توسط به اصطلاح قهرمانان حقوق بشر نقض شده است؛ ابراز نگرانی از وضعیت حقوق بشر در ایران و برگزاری جلسه ویژه فریبنده و کلاهبرداری است.

نماینده ایران خاطر نشان کرد: کشورهای مذکور فاقد اعتبار اخلاقی برای موعظه دیگران و درخواست جلسه ویژه درباره ایران هستند.

کریمی در ادامه یادآور شد: امسال سی و پنجمین سالگرد حملات تلخ شیمیایی توسط رژیم صدام و شهر کردنشین سردشت ایران است. باید یادآوری کنم که دولت آلمان که این روزها وانمود می‌کند از حقوق بشر در ایران حمایت می‌کند، کشوری است که رژیم صدام را برای کشتن ۱۳ هزار شهروند ایرانی، به سلاح‌های شیمیایی مجهز کرد. وی با بیان اینکه «این جنایت علیه بشریت است» پرسید: اینطور نیست؟

 

170027362

 

وی سپس به حادثه تاسف بار درگذشت دختر جوان ایرانی به نام "مهسا (ژینا) امینی" و گزارش پزشکی قانونی درباره علت مرگ نامبرده اشاره کرد و گفت که در جریان انجام تحقیقات، برخی از کشورهای غربی دست به تحریک احساسات و عواطف عمومی مردم زده و باعث اغتشاش و حملات تروریستی در کشور شدند.

کریمی در همین زمینه به نفرت‌پراکنی، انتشار شایعات و ترویج خشونت توسط شبکه‌های معاند فارسی زبان مستقر در انگلیس و آمریکا اشاره و تصریح کرد که مداخله‌جویی‌های غرب منجر به کشته شدن ده‌ها و زخمی شدن صدها مامور ایرانی و همچنین تخریب هزاران فقره از اموال عمومی و املاک شخصی شده است.

وی در ادامه به تظاهرات میلیونی مردم در حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد که چگونه ملت ایران بار با حضور در صحنه، دشمنان انقلاب را نا امید کردند. نماینده ایران یادآور شد کشورهایی که خود را قهرمان حقوق بشر می‌دانند با اعمال تحریم‌های یکجانبه جان مردم زنان و کودکان هدف قرار داده‌اند.

کریمی در بخش دیگری از سخنانش به حضور فعال زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، ورزشی و اقتصادی پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و در این رابطه آمارهایی را ارائه کرد. وی بر همین اساس تاکید کرد که زنان ایران به اندازه کافی مهارت دارند تا درباره سرنوشت خود بدون دخالت جریان‌های خارجی تصمیم‌گیری کنند.

 

نماینده روسیه: ایده ایجاد هیئت حقیقت‌یاب بدون رضایت ایران نامشروع است

سفیر و نماینده دائم روسیه در نشست ویژه شورای حقوق بشر در مورد ایران گفت: ایده ایجاد یک هیئت حقیقت یاب بدون رضایت مقامات ایرانی ذاتاً نامشروع است.

نماینده روسیه در نشست شورای حقوق بشر با اشاره به برگزاری جلسه ویژه این شورا در مورد تحولات اخیر در ایران گفت: چنین ابتکاراتی هیچ ربطی به حقوق بشر ندارد و تاثیر معکوس بر ارتقاء حقوق بشر دارد.

 وی ادامه داد: هدف برگزار کنندگان این نشست ، برچسب زدن و تحت فشار قرار دادن دولت های مستقل به بهانه های حقوق بشر است. ایران اطلاعات دقیقی در مورد اقدامات خود برای ارتقا و حمایت از حقوق بشر و اجرای تعهدات بین المللی در این زمینه ارائه می دهد. تنها در ماه های اخیر، همکاران ایرانی حدود ۲۰ گزارش مربوط به تحولات دو ماه اخیر را توزیع کرده اند.

نماینده روسیه با بیان این که بانیان این نشست ویژه وظیفه خود می دانند که با ارائه یک قطعنامه سیاسی، زمینه بهم ریختن شرایط داخلی در ایران را فراهم کنند، تاکید کرد: ایده ایجاد یک هیئت حقیقت یاب بدون رضایت مقامات ایرانی ذاتاً نامشروع است و وظیفه شورای حقوق بشر و سازوکارهای آن کمک به کشورهاست، نه انجام تحقیقات.

وی در پایان گفت: روسیه خواهان توقف مداخله در امور داخلی ایران و بی ثبات کردن اوضاع در آن کشور است. بانیان این اقدام علیه ایران بهتر است بر حل مشکلات خود در حوزه حقوق بشر تمرکز کنند که به اندازه کافی هست.

 

چین: از ایران تشکر می کنیم که توجه کافی به مسائل داخلی خود دارد

نماینده چین گفت: حقوق بشر شاهد افزایش سیاسی کاری ها و تنش هاست که موجب نگرانی شدید است. گفتگو و همکاری باید مبنای کار شورای حقوق بشر باشد و بیطرفانه و مستقلانه و غیرجانبدرانه باید به مسائل حقوق بشری بپردازد. 

نباید حقوق بشر و شورای حقوق بشر تبدیل به وسیله دخالت در مورد داخلی کشورها شود. 

چین از برگزاری این نشست ویژه حمایت نمی کند. 

ما توجه ها رو به تحمیل تحریم ها علیه ایران جلب می کنیم. این تحریم ها که آسیب های جدی به مردم ایران وارد می کنند، باید متوقف شوند. 

از ایران تشکر می کنیم که توجه کافی به مسائل داخلی خود دارد.

 

مخالفت ونزوئلا با نشست ویژه شورای حقوق بشر در ایران

 سفیر و نماینده دائم ونزوئلا  در نشست ویژه شورای حقوق بشر در مورد ایران گفت: برگزاری چنین نشستی، هیچ توجیهی ندارد. ما در جریانات اخیر، شاهد کمپین رسانه ای و شبکه های اجتماعی علیه ایران بودیم. قوی همچنین کشورهای غربی و سازوکارهای بین‌المللی حقوق بشری را به استفاده ابزاری و سیاسی  از حقوق بشر متهم کرد. نماینده دائم ونزوئلا همچنین با ایجاد هر سازوکار جدید دیگر حقوق بشری درمورد ایران مخالفت کرد.

اقدام کشورهای غربی در برگزاری نشست ویژه شورای حقوق بشر در مورد ایران در ادامه سیاسی کاری های این کشورها در سوء استفاده از شورای حقوق بشر برای اهداف سیاسی این کشورها است.

مردم ایران سالهاست تحت تحریم های کشورهای غربی قرار دارند و حقوق بنیادین آنها نقض می شود. این کشورها باید نقض حقوق مردم ایران را متوقف کنند و از ادامه سیاست های خود علیه مردم ایران خودداری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.