عباس رضایی روز سه شنبه در گفت‌و گو با ایرنا، با قدردانی  از برگزاری کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی(ع) در اصفهان افزود: بدون شک برگزاری این کنگره تأثیر گسترده‌ای دارد و باید این تأثیرات بررسی و عملیاتی شود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این کنگره در شهر اصفهان و ضرورت توجه به ابعاد شخصیتی این امام همام اظهار داشت: اعتقاد دارم نهج‌البلاغه و امام علی(ع) در میان شیعیان غریب است و این در حالی است که باید تلاش شود این غربت به کمترین میزان خود برسد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه برنامه‌هایی همچون این کنگره می‌تواند در آینده تاثیرات خوبی داشته باشد، تصریح کرد: این کنگره و برنامه‌های مشابه فرصت‌های مناسبی است تا با نگرش‌های حضرت علی (ع) آشنا شویم و با بهره‌گیری از آنها در مسیر درست گام برداریم.

وی در مورد تعامل برای برگزاری هر چه بهتر کنگره بررسی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین(ع) بیان کرد: استانداری اصفهان تمام توان خود را برای برگزاری این کنگره مد نظر قرار داده و تعامل به مطلوب‌ترین صورت ممکن انجام شده و این روند بدون شک ادامه دار خواهد بود.

رضایی اضافه کرد: لازم است از این کنگره حمایت شود و برگزار کنندگان این کنگره در صورت اینکه ببینند امکان وجود دارد چنین برنامه های فرهنگی و اعتقادی را ادامه دهند برای جامعه بسیار اثرگذار است.

کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین (ع) ۲۶ دی ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اصفهان برگزار می‌شود.

این رویداد فرهنگی به منظور پاسداشت چهاردهمین قرن شهادت مولای متقیان امام علی (ع) و با هدف  اهتمام به حفظ اصول و ارزش های اسلامی به ویژه پاسداری از حریم ولایت، اهتمام به افزایش معرفت و آگاهی از وجوه متعدد مکارم و فضایل امام المتقین علی بن ابیطالب(ع) ، مطالعه و پژوهش در مبانی سیره و سلوک حکومت داری امام علی(ع) ، ضرورت شناخت دقیق تر از حجةالله فی الارضین امام الانس و الجن برای تبیین حق و باطل و تبیین راهگشای صبر امام علی(ع) در حوادث دوران ، شناسایی و معرفی و ارج نهادن اندیشمندان و پژوهشگران در عرصه تحقیقات پیرامون زندگانی امام الاولین ،  فراهم آوردن زمینه‌های مناسب و کارآمد برای بروز و ظهور استعدادها و خلاقیت‌های ژرف جامعه فرهنگی و هنری کشور با محوریت مصداق قرآنی "کونوا مع الصادقین" و  نیز  تداوم ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در سایه سار تفکر مرام و منش مولای متقیان (ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.