محمد خدادی عصر روز یکشنبه در آیین اختتامیه جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیکی در مجتمع فرهنگی استاد فرشچیان اصفهان افزود: حتی در هر تجارت ، اطلاعات است که منفعت به دنبال دارد.
وی مهمتر از اطلاعات را پردازش آن عنوان  و اضافه کرد: پردازش اطلاعات ، فرد را به تصمیم و نهایت عمل می‌رساند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برقراری ارتباط را قدرت اصلی بشر برشمرد و گفت: در مجموع می‌توان جمع‌آوری، پردازش و تولید اطلاعات را از جمله قدرت‌های اصلی امروز بشر دانست.
وی نداشتن قدرت پردازش و تحلیل اطلاعات را از جمله چالش‌های این عرصه برشمرد و گفت: به این لحاظ ما در اطلاعات همچون اقتصاد خام فروش هستیم.
خدادی نیاز امروز بشر را تولید اطلاعات دانست و تصریح کرد: باید با تولید و پردازش اطلاعاتی که عینی و باورپذیر باشند به تبدیل آن به عمل پرداخته شود.
وی یکی از مدل‌های مهم رسانه‌ای را مخاطب و تولید محتوا دانست و گفت: در این مدل نباید از رسانه به مخاطب برسبم بلکه باید برعکس باشد.

خدادی همچنین رسانه‌های فعلی را همچون دهه ۶٠ و ٧٠ دارای محتواهای یکسان با تیتر و لید عنوان کرد و گفت: این در حالیست که باید مطالب به سفارش مخاطب در سایت و روزنامه‌ها تولید شود.
معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اطلاعات باید مصداق سازی شود اظهارداشت: رسانه امروز نیازمند دگردیسی در مخاطب و محتواست.
به گفته وی رسانه باید به تولید محتوا متناسب با نیاز جامعه اقدام کند زیرا قدرت پرتاب اطلاعات به اثر محتوا بر می‌گردد.
وی با اشاره به تهدیدات همه جانبه دشمنان علیه کشور گفت: آخرین کار آنها اختلال از کاغذ تا پوشک بود که بدنبال تضعیف مردم، تحقیر و تخریب و جدایی مردم بودند.
خدادی افزود: این در حالیست که دولت بر تقویت قدرت در هر زمینه‌ای در کشور تاکید دارد و رسانه‌ها نیز بایددر صیانت از منافع ملی همگرایی داشته باشند. 
وی با تقدیر از برگزاری این جشنواره گفت: باید اختتامیه این جشنواره موجب مهارت‌افزایی، آسیب‌شناسی کارکرد رسانه، اقتصاد و معیشت رسانه‌ای و در نهایت همگرایی رسانه‌ای باشد.
یازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیکی در چهار بخش موضوعی، حرفه‌ای، ویژه و جنبی با ارسال ٨٠٠ اثر برگزار و از نفرات برتر تقدیر شد.
استان اصفهان دارای ۴٧٣ رسانه دارای مجوز است که از این تعداد ٢۵٨ رسانه چاپی و مابقی پایگاه خبری و الکترونیکی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.