به گزارش ایرنا، محمدمهدی احمدی شامگاه پنجشنبه در آیین سیزدهمین نکوداشت روز ملی سینما با محوریت فیلم های دفاع مقدس افزود: سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بررسی دقیق بیش از ۷۰ واحد سیار را به شهرستان‌های فاقد سینما اعزام کرد و با اکران فیلم در نشاط اجتماعی مردم این شهرستان ها مشارکت کرد.

وی اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سال جاری برای ساخت ۲۰ سینما در ۲۰ شهرستان فاقد سینما مشارکت کرده که نشان می‌دهد امکانات تنها در تهران متمرکز نشده است.

نایب رئیس انجمن سینمای جوانان کشور گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمان آغاز فعالیت خود شعار «ایران فقط تهران نیست» را تبیین کرد لذا نباید تمام امکانات در پایتخت متمرکز شود و باید توزیع امکانات عرصه سینما عادلانه در استان ها انجام شود.

وی بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید برای حمایت از حوزه هنر بویژه حوزه سینمای کشور تصمیمات منطقی بسیاری گرفته که بخشی از این تصمیمات اعمال شده است.

احمدی تصریح کرد: سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ادارات کل استان ها تفاهم‌نامه‌ای منعقد کرده و این وزارتخانه برای فعالیت های سینمایی از جمله تولید فیلم کوتاه، مستند، جشنواره ملی و بین المللی، جشنواره کودک با استان ها مشارکت و نیمی از هزینه را تقبل می‌کند.

وی افزود: تصمیم دیگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع شفافیت قرارداهای هنرمندان بود و با اجرای این طرح چیزی برای مردم، مخاطبان و هنرمندان پنهان نیست و تمام قراردادهای هنرمندان و اصحاب فرهنگ در سایت این وزارت منعکس خواهد شد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: شایعه کمک ویژه این وزارتخانه به برخی هنرمندان با شفاف سازی رفع می‌شود و شفافیت در جامعه به معنی اعتماد به مخاطب است.

وی با اشاره به تصمیم منطقی دیگر در کمک به حوزه هنر گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودجه های پشتیبانی خود کاهش داده و هزینه ها را صرف تولید فیلم، فیلم نامه و برنامه هنری می‌کند.

احمدی افزود: کوچک کردن و ساماندهی تشکیلات موجب کاهش هزینه ها و صرف آن برای ارتقای تولیدات سینمایی، صندوق هنر و بخش های دیگر حوزه فرهنگی و هنری بوده است.

وی تصریح کرد: پیش از این در مورد پروژه های سینمایی جزیره ای تصمیم گیری و بر اساس سلیقه موسسات به پروژه کمک می شد و شورای تولید در سازمان سینمایی کشور در دولت دوازدهم تشکیل شد که این تصمیم گیری‌های سلیقه ای رفع شود.

عضو هیات امنای انجمن سینمای جوانان کشور گفت: پروژه ها در این شورا بررسی و ارزیابی دقیق هنری می شوند و بر اساس مضامین و محتوا و تکنیک هنری به این آثار کمک می شود که با این اقدام بسیاری از نگرانی های این حوزه رفع می‌شود.

وی تاکید کرد: مضامین فیلم ها در حوزه سینمایی مورد توجه دولت قرار گرفته لذا وزارت ارشاد برای مضامینی که می‌تواند در اصلاح فرهنگ عمومی جامعه و تحول مخاطب نقش داشته باشد اولویت قائل شده است.

احمدی افزود: حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای فیلم های با محتوای استحکام نظام خانوادگی، نشاط اجتماعی، اعتماد به نفس و رفع آسیب های اجتماعی، طلاق و اعتیاد تاثیرگذار است.

وی عنوان کرد: جامعه با وجود معضلات اجتماعی فلج است و زبان هنر می تواند به فریاد این جامعه برسد و وزارت ارشاد به عنوان متولی از اثرهای با مضمون مثبت حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد فارابی از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد به فیلم نامه‌ها با مضمون دفاع مقدس کمک می کند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: از سال ۹۲ قریب ۳۰ فیلم دفاع مقدس مورد حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته و برخی فیلم‌های جشنواره فجر ماهیت دفاع مقدس داشتند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای کرمان در سینما گفت: کرمان در تولیدات بخش انجمن سینمای جوان از جمله استان های موفق موفق بوده و برخی شهرستان های این استان توانسته در این بخش در کشور بدرخشد.

احمدی با بیان اینکه هنرمند به عنوان عضو گروه‌های مرجع در اصلاح فرهنگ عمومی جامعه تاثیرگذار است افزود: زبان هنر از خطابه تاثیرگذارتر است و هنرمندان با زبان هنر با مخاطب رابطه برقرار و پیام خود را منتقل می کنند لذا هنرمندان به ویژه هنر سینما در تاریخ جاودانند.

۳۰۲۹/۷۴۲۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.